یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

نوار غزه

نوار غزه

وب‌گاه عصر ایران

نایب رئیس جنبش جنبش حماس در نوار غزه، خاطرنشان کرد: مشکل حقیقی، عدم موافقت رژیم صهیونیستی با آتش‌بس و خروج از نوار غزه است. رژیم صهیونیستی با طرحی پیشنهادی برای آزادی 50 اسیر فلسطینی از جمله 30 اسیر محکوم به حبس ابد در مقابل هر نظامی زن اسرائیلی مخالفت کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» آنچه را که شبکه سعودی العربیه در مورد احتمال خروج برخی از رهبران حماس از غزه منتشر کرده است، تکذیب کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: حماس خبرهای منتشر شده درباره احتمال خروج برخی از رهبران این جنبش از غزه را تکذیب کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: منابع فلسطینی از تیراندازی نظامیان ارتش اسرائیل به سوی یک خودرو فلسطینی در کرانه باختری خبر دادند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، وبگاه العربی الجدید به نقل از یک منبع آگاه بیان کرد که هیئتی از جنبش حماس به ریاست دکتر خلیل الحیه نایب رئیس دفتر سیاسی این جنبش در نوار غزه فردا دوشنبه راهی قاهره شده و با سرلشکر عباس کامل وزیر اطلاعات مصر و شماری دیگر از مسئولان مصری ناظر بر پرونده میانجی گری مصر بین مقاومت و رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد. زاهر جبارین عضو دفتر سیاسی حماس...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رسانه‌های اسرائیلی از نافرمانی 30 نظامی اسرائیل از اوامر مقامات مافوق مبنی بر آماده شدن برای حضور در عملیات نظامی اسرائیل در رفح خبر دادند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد که نظامیان مذکور، دلیل نافرمانی را ناتوانی از ادامه جنگیدن عنوان کرده اند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر خارجه خارجه عربستان سعودی وضعیت نوار غزه را «فاجعه‌بار» توصیف کرد و هشدار داد که هرگونه گسترش عملیات نظامی در غزه عواقب وخیمی به دنبال خواهد داشت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ضمن تهدید خروج از کابینه، تاکید کرد آزادی اسرای صهیونیستی مهم‌تر از حمله به رفح است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنانی وضعیت جنگ در نوار غزه را مورد اشاره قرار داد. وزیر امور خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: هرگونه گسترش عملیات نظامی در غزه پیامد‌های وخیمی را در پی خواهد داشت. بن فرحان در ادامه ضمن اشاره به راه حلی که عربستان از آن در مورد مساله فلسطین حمایت می‌کند بیان کرد: راه حل دو دولتی تنها راه حلی...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اسرائیل از احتمال صدور حکم بازداشت توسط دادگاه بین‌المللی کیفری در لاهه به دلیل عملیات نظامی در نوار غزه به شدت نگران است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل اوایل امروز یکشنبه در جلسه با فرماندهان تیپ‌ها و لشگرها در مقر فرماندهی منطقه جنوبی در بئرشبع «برنامه‌های ادامه جنگ» را تصویب کرده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی به موضع گیری درباره توافق مبادله اسیران با حماس پرداخت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: درپی انتشار اخباری مبنی بر احتمال انصراف اسرائیل از اجرای تصمیم حمله زمینی به رفح به منظور دستیابی به توافق تبادل اسرا با مقاومت فلسطین، وزیر تندرو دارایی این رژیم، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اشغالگر را تهدید به سرنگونی کابینه کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

منابع رسانه‌ای امروز (یکشنبه) از موافقت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به رفح در جنوب نوار غزه خبر دادند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (یکشنبه) هشدار داد که در صورت یورش زمینی اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخی برای ملت فلسطین رخ خواهد داد.