یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

نوار غزه

نوار غزه

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یک سناتور دموکرات آمریکایی ارزیابی دولت بایدن درباره منطبق بودن اقدامات اسرائیل با قوانین بین‌المللی در جنگ غزه را زیر سوال برد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: تونسی‌های حامی فلسطین الساندرو بروناس سفیر ایتالیا در تونس را از نمایشگاه بین‌المللی کتاب در پایتخت اخراج کرده و دولت سفیر را به حمایت از اسرائیل در جنگ با غزه متهم کردند.

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه فرارو

کنعانی در پاسخ به سؤالی درباره حق‌آبه ایران از هیرمند بیان کرد: «112 میلیون مترمکعب وارد مرز‌ها و خاک ایران شده است. جریان آب همچنان ادامه دارد. اطلاعات حاکی است ارسال آب از سد کجکی آغاز شده است. امیدواریم سطح این آب به آب سد کمال‌خان اضافه شود. در طول سال گذشته هم هیأت حاکمه افغانستان در ارتباط با سد کمال‌خان اقدام به برخی عملیات مرمت و بازسازی و اصلاح کرد.»

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، در ادامه تحلیل‌های نویسندگان و رسانه‌های عربی درباره خیزش دانشجویی کنونی که در آمریکا شاهد آن هستیم و دانشجویان برای دفاع از دموکراسی و حقوق مردم مظلوم فلسطین اقدام به برگزاری اعتراضات مسالمت‌آمیز می‌کنند و با وجود اینکه هیچ روش خشن و آسیب‌زایی برای بیان این اعتراض خود استفاده نمی‌کنند به وحشیانه‌ترین شکل ممکن مورد سرکوب دولت و سرویس امنیتی ایالات...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

تلاش‌های دیپلماتیک برای آتش‌بس در جنگ غزه همراه با آزادی اسیران صهیونیست از یکشنبه تشدید شده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

سخنگوی وزارت امور خارجه امروز گفت: سپاه نیروی رسمی نظامی ایران و نیرویی است که مهمترین نقش را در تامین امنیت ملی و حفاظت از مرزهای سرزمینی ایفا کرده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز در سفر به عربستان سعودی دیداری با «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود در حاشیه نشست مشترک با وزرای خارجه کشور‌های عربی داشت. به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه و همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف و همچنین تحولات مربوط به نوار غزه و شهر رفح و اهمیت برقراری آتش‌بس در...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، در حالی که هیچ نشانه‌ای از کاهش شدت اعتراضات در دانشگاه‌های سراسر آمریکا نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌گناه غزه دیده نمی‌شود، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرد که بر اساس آمار‌های این روزنامه آمریکایی، حداقل 900 نفر طی 10 روز گذشته در اعتراضات دانشگاه‌های آمریکا توسط نیرو‌های امنیتی دستگیر شده‌اند. همچنین بنا بر گزارش‌ها، حامیان...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

وزیر امور خارجه فرانسه گفت: مذاکرات برای آتش‌بس در نوار غزه بین اسرائیل و حماس در حال پیشرفت است، اما حفظ احتیاط مهم است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

آنتونی بلینکن که به عربستان سفر کرده است در دیدار با همتای سعودی خود درباره اوضاع منطقه و تحولات غزه گفت و گو کرد.

خبرگزاری تسنیم

قائم مقام رئیس جهاددانشگاهی گفت: اعتراض دانشجویان در کشورهای مختلف علیه سیاستهای جنگ طلبانه و ضدبشری به یک جنبش دانشجویی و دانشگاهی بین المللی تبدیل شده که ظرفیت جهانی شدن را دارد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، همزمان با صحبت‌هایی که در قاهره درباره آتش بس غزه انجام می‌شود و سفر هیئت حماس به مصر در این زمینه، طرف‌های مختلف غربی و آمریکایی مجدداً برای نجات رژیم صهیونیستی در جبهه شمالی فلسطین اشغالی و توقف عملیات‌های حزب الله علیه این رژیم به تکاپو افتاده‌اند و به دنبال متوقف کردن همه جبهه‌های حامی غزه علیه رژیم اشغالگر هستند. در همین راستا رژیم صهیونیستی...

وب‌گاه عصر ایران

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ در غزه 5000 نفر از ساکنان این باریکه را بازداشت کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در حالیکه مذاکرات آتش‌بس در غزه بار دیگر در قاهره جان گرفته 2 طرف مذاکره یعنی مقاومت فلسطین و اشغالگران به مذاکرات غیرمستقیم بازمی‌گردند.