یک‌شنبه 27 خرداد 1403

نوجوانان به جای جوانان، می خواهیم جهانی شویم

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
نوجوانان به جای جوانان، می خواهیم جهانی شویم

آخرین تمرینات تیم نوجوانان ایران برای حضور در مسابقات جام ملت های آسیا و انتخابی جام جهانی 2023 در کمپ تیم های ملی در حال برگزاری است.

به گزارش "ورزش سه"، تیم نوجوانان ایران که به تازگی دو بازی دوستانه در برابر عربستان در امارات را پشت سر گذاشته در تهران و پیش از سفر به تایلند (محل برگزاری مسابقات) سعی می کند، آخرین تمرینات هماهنگی را پشت سر بگذارد و برای کسب سهمیه صعود به جام جهانی آماده شود.

بعد از ناکامی تیم جوانان ایران در صعود به جام جهانی حالا چشم امید فوتبال ایران به تیم نوجوانان است تا با صعود به جام جهانی معرف ستاره های جدیدی به فوتبال جهان باشد و ثابت کند فوتبال ایران در رده سنی پایه هم پر از استعداد است. آخرین حضور تیم نوجوانان ایران به سال 2017 بر می گردد که تیم با هدایت عباس چمنیان نمایش خوبی در جام جهانی داشت و حتی موفق به شکست تیم های بزرگی چون آلمان شد و از همه مهمتر ستاره هایی چون الهیار صیادمنش را به فوتبال ایران و جهان معرفی کرد.

خوشبختانه با همه کمبودهایی که در مسیر آماده سازی تیم نوجوانان ایران وجود داشت، حسین عبدی سرمربی تیم به صعود امیدوار است و نقشه راه این تیم را به گونه ای چیده که بعد از صعود از مرحله گروهی با پیروزی در بازی یک چهارم نهایی جهانی شود.

جام ملت های نوجوانان آسیا همانند مسابقات جوانان در چهار گروه 4 تیمی برگزار می شود که گروه بندی مسابقات از این قرار است:

گروه اول: تایلند (میزبان)، یمن، مالزی، لائوس گروه دوم: کره‌جنوبی، ایران، افغانستان، قطر گروه سوم: تاجیکستان، استرالیا، عربستان، چین گروه چهارم: ژاپن، هند، ویتنام، ازبکستان

زمان برگزاری این مسابقات هم از 25 خرداد تا 11 تیر در بانکوک (میزبان مسابقات گروه اول، دوم، چهارم) و چونبوری (میزبان مسابقات گروه سوم) خواهد بود و در نهایت چهار تیم صعود کرده به نیمه نهایی جواز حضور در مسابقات جام جهانی نوجوانان را به دست خواهند آورد.

نوجوانان به جای جوانان، می خواهیم جهانی شویم 2
نوجوانان به جای جوانان، می خواهیم جهانی شویم 3
نوجوانان به جای جوانان، می خواهیم جهانی شویم 4