شنبه 14 مهر 1403

نوجوانان تکواندو ایران در آستانه قهرمانی جهان

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
نوجوانان تکواندو ایران در آستانه قهرمانی جهان

عملکرد درخشان نوجوانان تکواندو ایران درمسابقات قهرمانی جهان با کسب دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز دیگر، ادامه یافت تا آنها در آستانه قهرمانی این رقابت‌ها قرار بگیرند.

به گزارش مشرق، در ادامه مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان که به میزبانی کره‌جنوبی و با حضور 936 تکواندوکار از 96 کشور در شهر «چانچئون» جریان دارد، امروز شنبه مسابقات اوزان 68- و 42- کیلوگرم دختران، 73- و 78- کیلوگرم پسران پیگیری شد که غزال هوشمند و حنا زرین کمر دو مدال طلا، علی اکبر ابراهیمی یک نقره و امین محمد احمدوند هم یک مدال برنز کسب کردند.

حنا زرین‌کمر در وزن 68- کیلوگرم، در اولین دیدار «ماجا» از کرواسی را 2 بر یک شکست داد و سپس در پیکار با «نیکه آدریانا» از آمریکا در دو راند پیروز شد. وی در سومین مبارزه خود «نیله ووخ» از هلند را نیز از پیش‌رو برداشت و به نیمه نهایی صعود کرد. زرین‌کمر در این مرحله «جولیا نواک» از لهستان را دو بر یک شکست داد و راهی مبارزه نهایی شد. نماینده کشورمان در مبارزه نهایی برابر «بریم لی» از کره جنوبی یک مبارزه برتر به نمایش گذاشت و در دو راند متوالی 11 بر 6 و 13 بر صفر رقیب خود را شکست داد و مدال طلا را به گردن آویخت.

در وزن 42- کیلوگرم، غزال هوشمند دور نخست «گولو زمانلی» از جمهوری آذربایجان را در دو راند 13 بر صفر و 14 بر 2 شکست داد و سپس به مصاف «گوئن سان» از آلمان رفت و دو بر صفر برنده شد. وی در سومین مبارزه نیز در برابر «لونا تسیتاکی» از یونان با نتیجه مشابه پیروز شد. هوشمند در ادامه مبارزات خوب خود برابر «ریابوتنکو» از قزاقستان به برتری رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. هوشمند برای رسیدن به مبارزه پایانی «الینا خاموکوا» از روسیه را در دو راند متوالی شکست داد. وی در دیدار نهایی نیز در پیکاربا «یانگ» از چین در دو راند پیروز شد و به مدال ارزشمند طلا دست یافت.

علی‌اکبر ابراهیمی در وزن 73- کیلوگرم، دور نخست «رافائل اولیویرا» از پرتغال را در دو راند متوالی و با نتایج 12 بر صفر از پیش‌رو برداشت و سپس در مصاف با «مگس کارت رایت» از انگلستان 2 بر صفر پیروز شد. وی در سومین مبارزه «مختارف» نماینده ازبکستان را با همین نتیجه شکست داد و در ادامه با برتری در دو راند برابر «بنجامین هوسیچ» از بوسنی به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. ابراهیمی در این مرحله مقابل «خدایف» از جمهوری آذربایجان در دو راند متوالی پیروز شد و به دیدار پایانی صعود کرد. «پارک جائه وون» از کره جنوبی رقیب ابراهیمی در مبارزه پایانی بود که نماینده کشورمان در این مبارزه نزدیک و جذاب 2 بر یک در راند شماری بازنده شد و به مدال نقره قناعت کرد.

امین‌محمد احمدوند در وزن 78- کیلوگرم، بعد از یک دور استراحت، «کای پنگ» از چین تایپه را دو بر صفر شکست داد و در ادامه «لوئیجی فگاتیلی» از ایتالیا با همین نتیجه از پیش‌رو برداشت و با برتری 2 بر صفر برابر «رسولولی» از قزاقستان راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. احمدوند در این مرحله دو بر یک نتیجه را به «اسکار کواچیچ» از کرواسی واگذار کرد و برنز گرفت.

برای تیم تکواندو نوجوانان ایران تاکنون؛ پرنیان نوری، آیناز نصیری، امیرمحمد اشرافی، سینا محترمی، مهدی رزمیان، حنا زرین کمر و غزل هوشمند 7 مدال طلا کسب کرده‌اند. ساغر مرادی و علی‌اکبر ابراهیمی 2 مدال نقره، امیرمحمد نصیراحمدی و امین محمد احمدوند 2 مدال برنز به دست آورده‌اند.

چهاردهمین دوره مسابقات تکواندو نوجوانان جهان فردا یکشنبه به پایان می‌رسد. با نتایج به دست آمده، تقریبا قهرمانی دختران ایران قطعی است مگر اینگه فردا اتفاق نادری رخ دهد. پسران ایران نیز شرایط خوبی دارند و باید تا عصر فردا منتظر ماند تا جایگاه تیم‌های کشورمان در رده‌بندی تیمی مشخص شود.

منبع: ایرنا