یک‌شنبه 15 مهر 1403

نوشت افزار مشمول استاندارد اجباری نیست

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نوشت افزار مشمول استاندارد اجباری نیست

زنجان - ایرنا - مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید والدین هنگام خرید این لوازم توجه داشته باشند که نوشت افزار مشمول استاندارد اجباری نیست.

داود کارگرزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به علت نبود تقاضا برای دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی برای محصولات یاد شده در استان، تا کنون هیچ پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی، در این زمینه صادر نشده است.

وی اضافه کرد: رقابتی که میان تولیدکنندگان لوازم التحریر در داخل کشور وجود دارد، موجب افزایش روز افزون کیفیت تولیدات در این صنعت شده که این امر تمایل مردم را به سمت خرید لوازم التحریر استاندارد ایرانی سوق می دهد و بازار را برای تولید کنندگان داخلی امن‌تر می‌کند.

این مسؤول ادامه داد: نشان استاندارد برای تولید نوشت‌افزار اجباری نیست، اما برای واردات آن اجباری است.

وی اظهار داشت: دریافت نشان استاندارد برای اغلب تولیدات نوشت افزار اجباری نیست، اما کالاهایی از قبیل خمیر بازی و رنگ انگشتی و وسایلی که با پوست بچه ها در ارتباط باشد، مشمول استاندارد اجباری است.

این مسؤول ادامه داد: در این کالاها حداقل‌های کیفی رعایت شده و بنابراین این اداره کل برای ترغیب تولیدکنندگان به دریافت نشان استاندارد، از عموم مردم تقاضا دارد که کالاهایی را خریداری کنند که دارای نشان استاندارد هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس والدین در هنگام خرید لوازم‌التحریر برای فرزندان خود دقت کافی کنند تا از بروز مشکلات جدی برای آنها جلوگیری شود.

کارگرزاده تعداد فرآورده‌های مشمول استاندارد در این استان که برای آنها پروانه‌های اجباری صادر شده است را 481 مورد اعلام و خاطرنشان کرد: نمونه‌برداری از این محصولات از محل کارخانه تا بازار مصرف به طور مستمر طی سال انجام می‌شود.

به گفته این مسؤول طی یک سال گذشته 117 مورد صدور و تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد و 172 مورد نیز تعلیق و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد انجام گرفته است.

*س_برچسب‌ها_س*