سه‌شنبه 17 مهر 1403

نگاه سکولار دولت تدبیر، فرهنگ کشور را به عقب راند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
نگاه سکولار دولت تدبیر، فرهنگ کشور را به عقب راند

عضو اسبق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تبیین دستاوردهای فرهنگی کشور تا افق 1404 گفت: نگاه سکولار دولت تدبیر و امید فرهنگ کشور را عقب انداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام حسن ملک‌محمدی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با تشریح فعالیت‌های فرهنگی دولت‌های مختلف برای تحقق در افق 1404 در حوزه فرهنگی اظهار کرد: مقام معظم رهبری با درایت، حکمت و آینده‌نگری مانند دژبان و نگهبان در قلعه اسلام هستند و با بصیرت نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را پیش‌بینی می‌کنند که نقشه شوم استکبار جهانی تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و سونامی فرهنگی است.

وی اضافه کرد: تمام وجهه همت استکبار جهانی بر آن است که فرهنگ اصیل اسلام که عامل اصلی به وجود آورنده انقلاب اسلامی و پیروزی اسلام بر کفر در دفاع مقدس و حضور مدافعان حرم در جبهه مقاومت و ایستادگی ملت ایران در مقابل دسیسه‌های استکبار جهانی بود را به چالش بکشد. عضو اسبق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مقام معظم رهبری سال‌های متمادی بر این تأکید داشتند که باید فرهنگ اصیل اسلامی و فرهنگ غدیر، عاشورا، انتظار، فرهنگ ولایت و امات، فرهنگ جهاد و شهادت و فرهنگ امید و نشاط در جامعه رواج پیدا کند. ملک‌محمدی بیان کرد: متأسفانه دولت تدبیر و امید با نگاه سکولار و گاهی با گرایش‌های غربی فعالیت می‌کرد، بنابراین انگیزه‌ای برای فعالیت در حوزه فرهنگی نداشت و به این موضوع کم‌توجه بود، اما دولت جهادی و انقلابی سیزدهم با وجود اینکه رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم در رأس برنامه‌های آن قرار دارد، در حوزه فرهنگی کارهای خوبی انجام داده است. وی در ادامه توضیح داد: البته دولت سیزدهم برای ساماندهی حوزه فرهنگی تا ایده‌آل فاصله دارد و باید با توجه عمیق، دقیق و فراگیر حوزه فرهنگی را نیز مورد توجه قرار دهد، بنابراین باید هم‌افزایی خوبی بین دستگاه‌های فرهنگی مانند رسانه ملی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، رسانه‌ها، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، حوزه‌های علمیه، مراکز دانشگاهی (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش) و نهادهایی مانند بسیج، سپاه و... برای تحقق اهداف فرهنگی در افق 1404 وجود داشته باشد. نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تبیین کرد: از سوی دیگر باید به صورت ضربتی نهضت فرهنگی را با پشتیبانی دولت سیزدهم به وجود آید؛ این نهضت فرهنگی باید جامعه را در مسیر اهداف بلند و تابناک درخشان امام راحل و مقام معظم رهبری یاری کند. ملک‌محمدی تأکید کرد: با همدلی و هم‌افزایی مجلس و دولت مبتنی منویات مقام معظم رهبری می‌توان در حوزه فرهنگی اقدامات انقلاب را تا سال 1404 انجام داد تا نهضت فرهنگی مدنظر حضرت آقا در جامعه شکل بگیرد. انتهای پیام /*