سه‌شنبه 17 مهر 1403

نگرانی پمپئو از توان موشکی ایران، آماری هرسناک از تعداد موشک‌های ایران

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
نگرانی پمپئو از توان موشکی ایران، آماری هرسناک از تعداد موشک‌های ایران

وزیرخارجه سابق آمریکا نوشت: ایران نیم میلیون موشک بالستیک دارد، یعنی می‌تواند عملیات اخیر خود را تکرار کند و 2 هزار و 500 بار اسرائیل را نابود کند. مایک پمپئو که در دولت دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا فعالیت می‌کرد، در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: ایران نیم میلیون موشک بالستیک دارد، یعنی می‌تواند عملیات اخیر خود را تکرار کند و 2 هزار و 500 بار اسرائیل را نابود کند. پمپئو...

مایک پمپئو که در دولت دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا فعالیت می‌کرد، در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: ایران نیم میلیون موشک بالستیک دارد، یعنی می‌تواند عملیات اخیر خود را تکرار کند و 2 هزار و 500 بار اسرائیل را نابود کند.

پمپئو البته تنها کسی نیست که توان نظامی ایران را درک کرده و نگران است، سرتیپ ذخیره «ران کوخاف» فرمانده سابق سامانه پدافند هوایی رژیم اسرائیل نیز در گفتگو با روزنامه صهیونیستی «والا» گفته که وارد شدن به جنگ فرسایشی با ایران به نفع اسرائیل نیست.

وی افزود: ایران دارای یک سامانه موشکی بزرگ با برد بلند است.

فرمانده سابق سامانه پدافند هوایی رژیم صهیونیستی اذعان کرد: به رغم کارآمدی سامانه پدافند هوایی اسرائیل، این سامانه دارای نواقصی است و کامل نیست.

گفتنی است، موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه‌شنبه 10 مهر در عملیات «وعده صادق 2» وارد آسمان اسرائیل شده و اهداف امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را مورد اصابت قرار دادند. بنا به اعلام رسانه‌های اسرائیلی و بر اساس تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده، تعدادی از جنگنده‌های آ «ها از جمله اف 35 در عملیات «وعده صادق 2» آسیب دیده اند. البته ارتش رژیم صهیونیستی دیروز ادعا کرد که در پاسخ موشکی ایران، آسیبی به جنگنده‌های این رژیم وارد نشده است.

--> هم اکنون دیگران می خوانند

بیشتر بخوانید