یک‌شنبه 8 مهر 1403

(نگرخواهی) آینده بورس به چه سمتی پیش‌خواهد رفت؟

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
(نگرخواهی) آینده بورس به چه سمتی پیش‌خواهد رفت؟

دومین نگرخواهی فرارو از مخاطبان خود به این موضوع اختصاص دارد که آینده بازار بورس به چه سمتی پیش خواهد رفت؟ هدف این است که رویکرد عمومی نسبت به آینده این بازار بیان و بازتاب داده شود

فرارو - روز شنبه بیستم خرداد در شرایطی که بسیاری از نماد‌های بازار با ریزش شدید مواجه شده بود، شاخص بورس تهران 73 هزار و 371 واحد نسبت به روز کاری گذشته افت کرد و تا سطح 2 میلیون و 215 هزار و 66 واحد پایین آمد. شاخص کل فرابورس نیز با ریزش 902 واحدی به رقم 28 هزار و 60 واحد رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز با افت 5 هزار و 100 واحد به سطح 137 هزار و 584 واحد رسید

به گزارش فرارو، افت شاخص‌ها در بازار بورس در ادامه هفته نیز در مقیاسی کمتر ادامه داشت. به‌گونه‌ای که روز یک‌شنبه (21 خرداد) نیز شاخص بورس 6849 واحد افت کرد. همچنین شاخص هم وزن با کاهش 2177 واحد به رقم 748 هزار و 635 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 8 میلیون و 120 هزار میلیارد تومان رسید.

شاخص کل بورس امروز، سه‌شنبه (23 خرداد) نیز با 9750 واحد افزایش تا رقم دو میلیون و 155 هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با افزایشی 666 واحدی در رقم 730 هزار و 412 واحد ایستاد. در این بازار 532 هزار معامله به ارزش 63 هزار و 795 میلیارد ریال انجام شد. 59 درصد نماد‌های بورسی مثبت بودند که از میان آن‌ها فولاد مبارکه اصفهان، گروه مپنا و پالایش نفت بندرعباس نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند. در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس با 107 واحد افزایش در رقم 27 هزار و 626 واحد ایستاد.

با وجود این فرازونشیب‌ها تا اواسط هفته، حالا مساله مهم این است که آینده بازار بورس به چه سمتی پیش خواهد رفت؟ در چند روز تحلیل‌گران بورس، پیش‌بینی‌های خاص خود را از علل، پیامد‌ها و حتی چشم‌انداز آینده بازار بورس، ارائه کرده‌اند.

فراتر از تحلیل‌کارشناسی، مهم برای فرارو این است که فعالان عمومی حاضر در بازار بورس چه نگاهی به چشم‌انداز آتی بورس دارند؟ به همین منظور، فرارو در دومین نگرخواهی خود، جویای دیدگاه افراد درگیر با این موضوع است. هدف این است که مخاطبان نگرش خود به آینده بازار بورس را با توجه به تجربیات‌شان با ما در میان بگذارند.

نظرات در بخش کامنت‌ها درج شوند؛ با تشکر

از میان اخبار

آیا پیری می‌تواند رونق اقتصادی غافلگیرکننده ایجاد کند؟ / چگونه می‌توان پیری جمعیت را تبدیل به یک مزیت کرد؟

پشت پرده حاتم بخشی بانک‌ها از جیب ملت!