پنج‌شنبه 5 مهر 1403

نیازمندان از نان متبرک رضوی بهره‌مند می‌شوند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نیازمندان از نان متبرک رضوی بهره‌مند می‌شوند

مشهد - ایرنا - معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی گفت: در اجرای طرح سفره مهربانی، توزیع نان متبرک رضوی بین خانوارهای بی بضاعت در کشور آغاز شد.

آستان قدس رضوی روز پنجشنبه به نقل از حامد صادقی گزارش داد: این طرح با مشارکت خیران و سازمان‌های مردم نهاد کشور به منظور تامین نان روزانه اقشار نیازمند برنامه‌ریزی شده و از چند ماه پیش در دستور کار کانون‌های خدمت رضوی استان‌ها قرار گرفته است.

وی افزود: در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، فارس، مرکزی و قزوین با گردآوری فهرست نیازمندان، صدور کارت نان برای هشت هزار خانوار در دست اقدام است و سایر استان‌ها نیز در حال جذب مشارکت‌های مردمی در این زمینه هستند.

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی با بیان اینکه تاکنون استقبال خوبی از این طرح که به نام مبارک ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) مزین شده، صورت گرفته است، ادامه داد: برخی استان‌ها همچون آذربایجان شرقی، فارس و مرکزی بیشتر از میزان سهم مشارکتی که در نظر گرفته شده بود، همکاری کرده‌اند.

وی گفت: در استان خراسان رضوی نیز با اجرای طرح مقدماتی توزیع کارت نان با عنوان "مشهد بدون گرسنه" طی دو سال گذشته و زیرپوشش قرار دادن پنج هزار خانواده نیازمند و اجرای طرح‌های مختلف با هدف کمک به اقشار کم‌برخوردار در دوران کرونا در حال جمع‌آوری کمک‌های مردم نیک‌اندیش مشهدی هستیم.

صادقی با اشاره به طرح دیگری با همکاری کانون‌های خدمت رضوی در استان‌ها برای کمک به نوعروسان کشور افزود: در این طرح، آستان قدس رضوی اعتبارات تخصیص داده شده به هر استان را به بانک‌های عامل منتقل می‌کند تا در قالب تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ 50 میلیون ریال به زوج‌های بی بضاعت شناسایی شده توسط کانون‌های رضوی پرداخت شود.

وی ادامه داد: این طرح حمایتی نیز در سال‌های گذشته به اشکال مختلف با هدف کمک به زوجهای جوان برای تشکیل خانواده به اجرا درآمده است.

*س_برچسب‌ها_س*