پنج‌شنبه 19 مهر 1403

نیازی به مراجعه حضوری برای تمدید دفترچه‌های بیمه شدگان سلامت نیست

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نیازی به مراجعه حضوری برای تمدید دفترچه‌های بیمه شدگان سلامت نیست

زنجان - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: به منظور پیشگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا و صیانت از سلامت بیمه شدگان، دفترچه‌های بیمه سلامت بیمه شدگان تا پایان فروردین سال 99 اعتبار دارد و نیازی به مراجعه حضوری به این منظور نیست.

دکتر خدیجه ابرهیم خانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اهمیت رعایت و توصیه های بهداشتی در پیشگیری از سرایت ویروس کرونا و صیانت از بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت تدابیری را برای رفاه حال بیمه شدگان اندیشیده است.

وی اضافه کرد: بر این اساس و برای کاهش مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان تمام بیمه شدگان صندوق های کارکنان دولت، روستاییان، سلامت همگانی و نیز صندوق سایر اقشار (با همه نسبت های اصلی، تبعه یک، تبعه 2 و 3) در صورت منقضی شدن تاریخ اعتبار و داشتن نسخ سفید در دفترچه بدون حضور در دفاتر پیشخوان و نیاز به تمدید دفترچه می توانند تا پایان فروردین سال آینده به مراکز قرار داد مراجعه و از خدمات سلامت استفاده کنند.

این مسؤول ادامه داد: سازمان بیمه سلامت برای ارائه خدمات بهتر به بیمه شدگان نیز همگام با وزارت بهداشت سامانه 1666 را برای راهنمایی های لازم به گروه های مختلف جامعه جهت آگاهی از بیماری کرونا راه اندازی کرده است که گروه های علمی مستقر نسبت به پاسخ گویی سوالات اقدام می کنند.

وی اظهار داشت: این استان یک میلیون و 84 هزار نفر جمعیت دارد که در زمان حاضر 540 هزار نفر از این تعداد، تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند که به عبارتی 50 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: بزرگترین پوشش بیمه ای استان، بیمه سلامت بوده و پس از آن تامین اجتماعی با پوشش حداکثری جمعیت 525 هزار نفری در جایگاه بعدی قرار دارد.

این مسؤول ادامه داد: بر این مبنا و مشابه آمار کشوری 81.5 درصد جمعیت بیمه شدگان سلامت رایگان تحت پوشش قرار گرفته اند و از مجموع 481 مرکز طرف قرارداد 90 درصد آنها با این اداره کل طرف قرارداد هستند.

وی اظهار داشت: این اداره کل با 95 درصد پزشکان عمومی، 83 درصد متخصصان، 100 درصد آزمایشگاه ها، فیزیوتراپی، پرتو پزشکی و فوق تخصص ها، 98 درصد داروخانه ها و 49 درصد دندانپزشکان نیز طرف قرار داد است.

ابراهیم خانی خاطرنشان کرد: تعداد بیمه شدگان بیمه سلامت استان در سال 92، حدود 556 هزار نفر بود که با شروع طرح تحول نظام سلامت 90 هزار نفر ثبت نام کردند و جمعیت بیمه شدگان به 635 هزار نفر رسید.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*