شنبه 14 مهر 1403

نیمی از اصناف کم خطر مازندران کد فعالیت دریافت نکردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نیمی از اصناف کم خطر مازندران کد فعالیت دریافت نکردند

ساری - ایرنا - عضو هیات نمایندگان اصناف مازندران در اتاق اصناف ایران گفت: فقط نیمی از اصناف کم خطر استان توانستند وارد سامانه بشوند و کد رهگیری دریافت بکنند.

عباس رمدانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس تصمیم کشوری مبنی بر اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند و اجازه فعالیت به اصناف کم خطر به شرط داشتن کد رهگیری، صاحبان این صنوف می بایست با ورود به سامانه سلامت وزارت بهداشت ثبت نام و کدرهگیری دریافت بکنند.

وی ادامه داد: از 160 هزار واحد صنفی مازندران حدود 97 هزار واحد براساس تعریف کشوری جز اصناف کم خطر هستند.

نایب رییس اتاق اصناف مرکز مازندران دلیل اینکه نیمی از این اصناف موفق به ثبت نام نشدند را ترافیک سایت و مشکل سرورها برای ثبت نام عنوان کرد و گفت: این مساله طی نامه ای به مسولان استانی گزارش داده شد تا با انتقال آن به مسولان‌کشوری این مشکل را برطرف بکنند.

پیش از این اتاق اصناف کشور فهرست شغل‌های پرخطر که تا اطلاع بعدی باید تعطیل باشند اعلام کرده و به‌جز این شغل‌ها، بقیه کسب‌وکارها در استان‌ها از 23فروردین و در تهران از 30فروردین می‌توانند فعالیت بکنند و این فهرست پرخطرها شامل فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای به‌جز فروشگاه‌های سوپرمارکتی‌ها و بهداشتی‌فروش‌ها و شوینده‌فروش‌ها؛ پاساژ و مجتمع‌های تجاری و بازارهای مرکزی سقف‌دار؛ روزبازارها و نمایش‌گاه‌ها، آرایشگاهها و سالن‌های زیبایی، آموزش‌گاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود به‌جز رستوران‌ها و آشپزخانه‌های بیرون‌بر، مرکزهای بازی و تفریحی و گیم‌نت، باش‌گاه‌های ورزشی و بدن‌سازی، گرمابه، سونا و ماساژ، تالارهای پذیرایی و مراسم، قهوه‌خانه، چای‌خانه و تریا است.

مابقی صنوف برای فعالیت می بایست تا 24 امشب با ورود به سامانه salamst.gov.ir ثبت نام و تعهد الکترونیکی امضا بکنند و کد رهگیری بگیرند.

*س_برچسب‌ها_س*