شنبه 5 آبان 1403

هاجر صفرزاده اعجوبه ایرانی دو و میدانی پارالمپیک پاریس کیست؟

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
هاجر صفرزاده اعجوبه ایرانی دو و میدانی پارالمپیک پاریس کیست؟

: هاجر صفرزاده ورزشکار دو ومیدانی بانوان کشورمان در مسابقات پارالمپیک پاریس با صعود به فینال مسابقات بار دیگر نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت.

به گزارش عرشه آنلاین، هاجر صفرزاده ملی‌پوش ایران در گروه دوم مرحله مقدماتی رقابت خود را انجام داد و با ثبت زمان 56.34 ثانیه، ضمن شکستن رکورد آسیا، به مقام اول دست یافت و راهی فینال شد.

هاجر صفرزاده داستان قهرمانی‌های خود را با کسب سه مدال در بازی‌های آسیایی جاکارتا در سال 2018 آغاز کرد. او در شرایطی که تنها 19 سال سن داشت در سه دسته مسابقات دوی 100، 200 و 400 متری مسابقات پاراآسیایی شرکت کرد

صفرزاده قبلا با قهرمانی در مسابقات آسیایی و جهانی برای خود اسم و رسمی دست و پا کرده بود، اما حالا با صعود به فینال مسابقات المپیک در دوی 400 متر کلاس T 12 ایستادن در رده نخست گروه دوم ضمن شکستن رکورد آسیا می‌تواند تاریخ‌سازی کند.

بیوگرافی هاجر صفرزاده

هاجر صفرزاده قهدریجانی معروف به هاجر صفرزاده متولد 24 اسفند 1378در قهدریجان استان اصفهان است.

صفرزاده که حالا 25 سال سن دارد از آغاز نوجوانی به رشته دو ومیدانی علاقمند شد و با جدیت و پشتکار خاص خود به یکی از قهرمانان این رشته تبدیل شد.

او در کلاس T12 که مختص ورزشکاران دارای مشکلات بینایی است به رقابت با حریفان خود می‌پردازد.

هاجر صفرزاده اعجوبه ایرانی دو و میدانی پارالمپیک پاریس کیست؟

هاجر صفرزاده از قهرمانی آسیا و جهان تا خیز برای طلای المپیک

هاجر صفرزاده داستان قهرمانی‌های خود را با کسب سه مدال در بازی‌های آسیایی جاکارتا در سال 2018 آغاز کرد. او در شرایطی که تنها 19 سال سن داشت در سه دسته مسابقات دوی 100، 200 و 400 متری مسابقات پاراآسیایی شرکت کرد.

او در کلاس T12 دسته‌های 200 و 400 متر به نایب قهرمانی مسابقات جاکارتا رسید و در دسته 100 متر به مقام سوم دست پیدا کرد.

اعجوبه ایرانی دو و میدانی، 4 سال بعد در مسابقات پاراآسیایی هانگژو چین در سال 2022 در کلاس T12 در دسته دوی 200 متر به مدال طلا دست پیدا کرد تا بیش از بیش نامش بر سر زبان‌ها یبافتد.

در ادامه مسیر قهرمانی هاجر صفر زاده در مسابقات قهرمانی جهان در سال 2023 به میزبانی کشور مراکش با کسب مدال طلا در دو دسته 200 و 400 متر به عنوان یک اعجوبه در رشته خود مطرح شد.

در المپیک نیز هاجر صفرزاده نماینده ایران در مرحله نهایی رقابت‌های پارادوومیدانی در بخش دوی 400 متر کلاس T 12 بازی‌های پارالمپیک شامگاه دوشنبه در ورزشگاه استادوفرانس در گروه دوم با نمایندگان سه کشور برزیل، ونزوئلا و ایتالیا رقابت کرد.

این بانوی ملی پوش پارادوومیدانی ایران در این رقابت با رکورد 56.07 در رده اول ایستاد و ضمن شکستن رکورد آسیا به مرحله نهایی راه یافت.

مرحله نیمه نهایی رقابت‌های دوی 400 متر کلاس T 12 با حضور هشت ورزشکار در دو گروه چهار نفره برگزار شد، در پایان نفرات اول هر گروه همراه با دو ورزشکاری که صاحب رکورد برتر شدند، به مرحله فینال راه یافتند.

فیلم راهیابی به فینال پارالمپیک پاریس

فینال دوی 400 متر کلاس T 12 بانوان ساعت 12:14 روز سه‌شنبه (به وقت پاریس) برگزار می‌شود.

صفرزاده در فینال با نمایندگان کوبا، اوکراین و ونزوئلا رقابت می‌کند.

--> هم اکنون دیگران می خوانند

بیشتر بخوانید

هاجر صفرزاده اعجوبه ایرانی دو و میدانی پارالمپیک پاریس کیست؟ 2