چهارشنبه 4 مهر 1403

هدف‌گذاری واکسیناسیون 500 هزار نفر در حاشیه شهر مشهد توسط سپاه / سپاه در قرارگاه عملیات مردمی شهید سلیمانی ظرفیت‌سازی مردمی می کند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
هدف‌گذاری واکسیناسیون 500 هزار نفر در حاشیه شهر مشهد توسط سپاه / سپاه در قرارگاه عملیات مردمی شهید سلیمانی ظرفیت‌سازی مردمی می کند

سردار نظری گفت: قرارگاه عملیات مردمی طرح شهید سلیمانی تحت عنوان قرارگاهی مردمی ظهور و بروز دارد و سپاه و بسیج نیز در این قرارگاه زمینه‌ساز ظرفیت‌های مردمی و به صحنه آوردن ظرفیت مردم هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، سردار یعقوبعلی نظری، فرمانده سپاه امام رضا علیه‌السلام ظهر امروز در بازدید از قرارگاه عملیات مردمی طرح شهید سلیمانی مقابله با ویروس کرونا در مشهد اظهار کرد: امیدواریم این قرارگاه عملیات مردمی منشأ خیروبرکت برای مردم باشد.

سردار نظری با تأکید بر اینکه این قرارگاه در سه بخش مدیریت می‌شود، افزود: دانشگاه علوم پزشکی تعیین نیاز و وضعیت می‌کند و ما در اینجا نقش کمک‌کننده را داریم و هر آنچه از دستمان برآید، حول محور دانشگاه علوم پزشکی دریغ نمی‌کنیم.

وی بیان کرد: نیروهای عمومی و تخصصی ما در بسیج و سپاه آماده همکاری در این قرارگاه عملیات مردمی است؛ آقای استاندار هم زحمت کشیدند و بخش دستگاه‌های حکومتی را فعال کردند و بخش مردمی را هم سپاه در قالب تشکیلاتی ظرفیت‌سازی و سازمان‌دهی می‌کند.

فرمانده سپاه امام رضا علیه‌السلام تصریح کرد: قرارگاه عملیات شهید سلیمانی تحت عنوان قرارگاهی مردمی ظهور و بروز دارد و سپاه و بسیج نیز زمینه‌ساز ظرفیت‌های مردمی و به صحنه آوردن ظرفیت مردم هستند.

سردار نظری ادامه داد: در این طرح نواحی ما هم مسئله افزایش ضریب بهداشت را دنبال می‌کنند و مردم را به استفاده از ماسک و رعایت مسائل بهداشتی در محله‌ها ترغیب می‌کنند.

وی عنوان کرد: مسئله بعد بیماریابی است؛ اگر این مسئله به‌موقع انجام و در محله‌های ما هشدار داده شود، در کنترل این بیماری مؤثر است.

فرمانده سپاه امام رضا علیه‌السلام به اجرای طرح کمک‌های مؤمنانه اشاره کرد و گفت: 13 هزار بسته معیشتی را آماده کردیم که در حاشیه شهر مشهد مقدس در حال توزیع است.

سردار نظری بیان کرد: با هماهنگی که با دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشتیم برای اینکه بار بیمارستان‌ها کاهش پیدا کند، مسئله درمان سرپایی را دنبال می‌کنیم؛ در این رابطه یک مرکز در زائرسرا با مساعدت تولیت آستان قدس رضوی آماده خدمت شده و در مدت دو سه روز آینده تکمیل می‌شود و قرارگاه عملیات مردمی شهید سلیمانی هم از امروز آماده ارائه خدمت است.

وی با اشاره به کمک در تسریع واکسیناسیون تصریح کرد: از یک ماه گذشته موضوع واکسیناسیون را با این استدلال جدی دنبال کردیم که در حاشیه شهر با توجه به تراکم جمعیت و پایین بودن ضریب بهداشت، اگر به واکسیناسیون سرعت بدهیم و گستره دریافت واکسن را از نظر سنی بیشتر کنیم، حتما در کاهش سرعت ابتلا تأثیر مثبتی دارد.

فرمانده سپاه امام رضا علیه‌السلام خاطرنشان کرد: بسیج جامعه پزشکی ما آماده همکاری در بحث واکسیناسیون است و 500 هزار نفر را در حاشیه شهر مشهد هدف‌گذاری کردیم که از دانشگاه علوم پزشکی درخواست داریم تا یک‌میلیون دز واکسن را در مدت دو ماه را در اختیار ما قرار بدهند تا کار واکسیناسیون را در این منطقه انجام بدهیم.

سردار نظری در پایان گفت: 18 عنوان موضوع در این قرارگاه مردمی داریم که نواحی و معاونت‌های تخصصی مربوطه در حال اجرایی کردن آن هستند و امیدواریم در مدت چند روز آینده بتوانیم سیر صعودی کرونا را کاهش بدهیم.

انتهای پیام /