جمعه 30 شهریور 1403

هر آنچه باید درباره آیفون 16 بدانید | مردم کدام کشورها صف کشیدند؟

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
هر آنچه باید درباره آیفون 16 بدانید | مردم کدام کشورها صف کشیدند؟

شرکت فروشنده محصولات الکترونیکی «ام. ویدئو الدورادو» و اپراتور شبکه موبایل «ام تی اس» در روز پنج‌شنبه اعلام کردند که نخستین شرکت‌هایی هستند که جدیدترین نسل آیفون اپل را در روسیه به بازار عرضه می‌کنند.

فروشندگان روسی با دور زدن ممنوعیت صادرات اپل به روسیه، پیش‌فروش آیفون 16 را آغاز کرده‌اند که قیمت آن چند صد دلار بیشتر از قیمت در آمریکا است.

شرکت فروشنده محصولات الکترونیکی «ام. ویدئو الدورادو» و اپراتور شبکه موبایل «ام تی اس»، روز پنج شنبه مدعی شدند نخستین شرکتهایی هستند که جدیدترین نسل آیفون اپل را در روسیه، عرضه می‌کنند.

شرکت «ام. ویدئو الدورادو» اعلام کرد عرضه آیفون 16 را از هفته آینده آغاز می‌کند. شرکت «ام تی اس»، هم قرار است فروش فیزیکی آیفون 16 را به زودی آغاز کند.

اپل فروش تمامی محصولات خود را در روسیه پس از مارس سال 2022 متوقف کرد و خدماتی مانند «اپل پی» در واکنش به عملیات نظامی روسیه در اوکراین، متوقف شد.

با این حال، کاربران روسی برای خرید آیفون 16، باید چند صد دلار بیشتر از مصرف کنندگان آمریکایی هزینه کنند.

برندهای خارجی که صادرات به روسیه را متوقف کرده اند اکنون از طریق کشورهای دیگری که روسیه را تحریم نکرده اند مانند ترکیه، قزاقستان، چین، هند و امارات عربی متحده، به دست مصرف کنندگان روسی می‌رسند.

«ام. ویدئو الدورادو» اعلام کرد قیمت آیفون 16 با ظرفیت 128 گیگابایت، از 112 هزار و 999 روبل (1225 دلار) شروع می‌شود که بیش از 400 دلار گران‌تر از قیمت 799 دلاری آن در آمریکا است. «آیفون پرو مکس» یک ترابایتی برای پیش سفارش، به قیمت 249 هزار و 999 روبل (2710 دلار) در مقایسه با قیمت 1599 دلار در آمریکا، موجود است.

قیمت فروش «ام تی اس»، اندکی بالاتر از «ام. ویدئو الدورادو» است و 25 هزار روبل پیش پرداخت را الزامی کرده است.

کالاها و فناوری غربی در روسیه محبوب مانده اند که به منزله آسیب پذیری بالقوه برای مسکو است و از این رو، روسیه درصدد است با تولید داخلی، آن را کمتر کند.

بر اساس گزارش رویترز، کرملین به مقامات دولتی دستور داده است استفاده از آیفون را متوقف کنند زیرا سازمانهای اطلاعاتی غرب، نرم افزار شنود در این گوشی کار گذاشته اند. با این حال، اپل چنین ادعاهایی را رد کرده است.

مردم در بسیاری از کشورها برای خرید آیفون 16 صف کشیدند

با فرا رسیدن 20 سپتامبر (30 شهریور)، عرضه‌ی رسمی سری آیفون 16 آغاز شد. پیش‌فروش پرچمداران جدید اپل از چند روز پیش شروع شده بود و حالا طرفداران با ایجاد صف‌های طولانی به استقبال گوشی‌های جدید اپل رفتند.

طبق معمول اولین کاربرانی که آیفون‌های جدید اپل را خریداری کردند با مراجعه به شبکه‌های اجتماعی، تصاویر و تجربیات خود را به‌اشتراک گذاشتند. اپل در کنار آیفون جدید، اپل واچ سری 10 و اپل واچ اولترا 2 به رنگ مشکی مات را نیز عرضه می‌کند.

آیفون 16 و آیفون 16 پلاس در پنج رنگ مشکی، سفید، صورتی، آبی روشن و تیره و آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس در چهار رنگ تیتانیوم، سفید تیتانیوم، مشکی تیتانیوم و تیتانیوم صحرایی دردسترس قرار می‌گیرند.

هر آنچه باید درباره آیفون 16 بدانید | مردم کدام کشورها صف کشیدند؟ 2