شنبه 14 مهر 1403

هزینه بستری کرونایی‌ها در بیمارستانهای زنجان چهار میلیون تومان است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هزینه بستری کرونایی‌ها در بیمارستانهای زنجان چهار میلیون تومان است

زنجان - ایرنا - سرپرست بیمه سلامت استان زنجان گفت: در زمان حاضر به طور میانگین برای بستری هر بیمار کرونایی چهار میلیون تومان هزینه می‌شود که این رقم در صورت بستری در بخش مراقبت های ویژه " آی سی یو " به 30 میلیون تومان نیز می‌رسد.

دکتر یعقوب شیویاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، به لزوم تغییر سبک زندگی در شرایط کرونایی تاکید کرد و افزود: بر این مبنا، بیماران دارای بیماری های زمینه ای باید بیش از گذشته مراقبت های لازم را انجام دهند چرا که در صورت ابتلا بار مراجعه به مراکز بیمارستانی به مراتب افزایش یافته و در نتیجه درآمدهای صندوق با مشکلاتی مواجه می شود.

وی اضافه کرد: سازمان بیمه سلامت کشور در راستای ارائه خدمات با کیفیت به جمعیت بیمه شده خود گام برمی دارد که تامین اعتبارات لازم نیز می‌تواند به تحقق برنامه های ترسیم شده کمک کند.

این مسؤول ادامه داد: سازمان بیمه سلامت طبق تعهدات، فردی که بیمار می شود او را تحت پوشش قرار می دهد که در صورت نیاز به بستری نیز این مهم نیز انجام می گیرد.

وی اظهار داشت: پیشگیری از بیماری‌های مختلف در جامعه بار مراجعات به بیمارستان‌ها، مطب‌ها و درمانگاه‌ها و به دنبال آن، نیز هزینه‌های تحمیلی به این سازمان را تقلیل می‌دهد که در زمان حاضر بزرگترین چالش پیش روی آن عدم تناسب درآمدها با هزینه‌ها است.

شیویاری تاکید کرد: بر این اساس اگر بین درآمد و هزینه تناسبی نباشد، خدمات ارائه شده به لحاظ کمی و کیفی با چالش هایی مواجه می شود چرا که تابع منابع مالی است.

سرپرست بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: در سال 74 قانون بیمه همگانی خدمات درمانی در مجلس شورای اسلامی مورد تصویب قرار گرفت و یکسال پس از آن نیز دولت، به سازمان بیمه خدمات درمانی سابق که اکنون به سازمان بیمه سلامت تغییر نام یافته، ابلاغ کرد.

وی اضافه کرد: به موجب این قانون افراد فاقد پوشش بیمه ای تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار گرفتند که در زمان حاضر 50 درصد جمعیت استان از خدمات این نوع بیمه ای بهره مند هستند.

شیو یاری خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی و ارتقای سواد سلامت در راستای پیشگیری از بیماری ها می تواند از صرف هزینه های اضافی جلوگیری کند که همین کاهش هزینه ها می تواند به حوزه های دیگری نظیر آموزش تخصیص داده شود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*