چهارشنبه 18 مهر 1403

هشت هزار دانش‌آموز زنجانی در امتحانات نهایی پایه دوازدهم شرکت می‌کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هشت هزار دانش‌آموز زنجانی در امتحانات نهایی پایه دوازدهم شرکت می‌کنند

زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: همزمان با بازگشایی مدارس در ایام کرونایی و برآوردهای انجام گرفته امتحانات نهایی به صورت حضوری برای هشت هزار دانش‌آموز زنجانی پایه دوازدهم استان به مدت 22 روز در 90 حوزه امتحانی برگزار خواهد شد.

ابراهیم رفیعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق بخشنامه اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش امتحانات پایه دوازدهم دانش‌آموزان به صورت حضوری برگزار خواهد شد که در این راستا تمهیدات لازم از قبیل ضدعفونی مکان های برگزاری اندیشیده و هماهنگی‌ها انجام شده است.

وی، با تاکید بر اهمیت سلامت دانش‌آموزان در فرآیند برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم گفت: داشتن امکانات کامل ضدعفونی در مدارس، فاصله گذاری مناسب برای صندلی ها در کلاس‌های درس و سالن‌های مدارس ضروری بوده و مسؤولان شهرستانی در این موضوع همکاری لازم را خواهند داشت.

این مسؤول ادامه داد: هیچ امتحانی در پایه های دیگر تحصیلی به صورت حضوری برگزار نمی شود و قرار است شورای هر مدرسه با حضور نمایندگان اولیا و مدیران درباره نحوه حضور و چگونگی برگزاری امتحانات و زمان پایان سال تحصیلی تصمیم‌گیری کند.

رفیعی افزود: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانش آموزان موجب شد تا آموزش و پرورش بسترهای مختلفی مانند صدا و سیما، شبکه شاد و بسته‌های آموزشی را برای استمرار آموزش دانش آموزان به کار گیرد که در شرایط کنونی نیز به یادگیری دانش آموزان خدشه‌ای وارد نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: از طرفی عده‌ای از دانش آموزان از امکانات لازم برای استفاده از آموزش از راه دور برخوردار نبودند، بنابراین با بازگشایی مدارس آنها نیز می‌توانند مشکلات آموزشی خود را رفع کنند.

وی اظهار داشت: با بازگشایی داوطلبانه مدارس، غربالگری بیماری کرونا در بین گروه‌های هدف نیز توسط مدیران و معاونان انجام می‌شود و بر این اساس دانش آموزان موظفند هر سه روز یکبار به سایت سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مراجعه کرده و نسبت به ارزیابی سلامتی خود اقدام کنند.

رفیعی خاطرنشان کرد: برنامه آموزشی دانش آموزان نیز مطابق برنامه هفتگی درسی آغاز شده و ادامه آن به تصمیمات شورای مدرسه بستگی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: این مهم از سوی مدیران مدارس به خانواده‌ها، دانش‌آموزان و معلمان به منظور جلوگیری از تجمعات اطلاع رسانی می شود و حضور دانش‌آموزان داوطلب در مدرسه باید با هماهنگی قبلی خانواده ها با مدیر مدرسه انجام شود.

بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا تمامی مدارس در همه مقاطع تحصیلی در سراسر کشور از 27 اردیبهشت به مدت یک ماه به صورت داوطلبانه با رعایت پروتکل های بهداشتی دایر می‌شوند.

هم‌اکنون حدود 200 هزار دانش‌آموز در 2 هزارو 550 مدرسه سطح استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*