جمعه 28 اردیبهشت 1403

هشدار صریح ایلهان عمر به بایدن درباره نادیده گرفتن خواسته‌های جوانان و مسلمانان «دل شکسته»

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
هشدار صریح ایلهان عمر به بایدن درباره نادیده گرفتن خواسته‌های جوانان و مسلمانان «دل شکسته»

اقتصادنیوز: نماینده دموکرات ایالت مینه‌سوتای آمریکا به رئیس‌جمهور این کشور درباره عواقب نادیده گرفتن خواسته‌های جوانان و مسلمانان «دل شکسته» هشدارداد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «ایلهان عمر» در جریان اظهاراتی به رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داده است که انتخاب مجددش در رقابت‌های ریاست‌جمهوری سال آینده با نادیده گرفتن خواسته‌های جوانان و مسلمانان «دل شکسته» به مشکل خواهد خورد.

خبر مرتبط سقوط آزاد محبوبیت بایدن / کار برای بایدن در انتخابات 2024 سخت شد؟

اقتصادنیوز: طبق نتایج یک نظرسنجی 61 درصد بزرگسالان آمریکایی که عملکرد رئیس جمهور آمریکا را تایید نمی‌کنند.

به گزارش «فاکس نیوز»، این نماینده دموکرات زن عضو گروه «اسکواد» شخصا به جو بایدن هشدار داد که اگر می‌خواهد در انتخابات مجدد ریاست جمهوری سال 2024 پیروز شود، باید به نگرانی‌های رای‌دهندگان مسلمان در آمریکا گوش کند.

خبر مرتبط خبر بد دولت بایدن برای زلنسکی / آخرین بسته کمکی اوکراین برای آمریکا

اقتصادنیوز: دولت بایدن اعلام کرد که تنها برای ارسال یک بسته کمک نظامی دیگر به کی‌یف بودجه کافی دارد.

عمر در مصاحبه با سی‌بی‌اس نیوز مینه سوتا، این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که از وی در مورد کمپینی که از سوی مسلمانان در تعدادی از ایالت‌ها از جمله مینه‌سوتا برای ترویج اقداماتی جهت «عدم حمایت از بایدن» و ترک کردنش در انتخابات سال آینده راه اندازی شده، سوال پرسیده شد.

جنبش اعتراضی مذکور در واکنش به نحوه مدیریت بایدن در جنگ میان اسرائیل و حماس و حمایت‌های گسترده وی از این رژیم شکل گرفته است. در حالی که بسیاری از نمایندگان پیشروی دموکرات از جمله خود ایلهان عمر و دیگر اعضای گروه موسوم به «اسکواد» در کنگره نیز خواستار برقراری آتش‌بس در غزه هستند.

درخواست‌های این گروه زمانی بیشتر شده است که حملات وحشیانه اسرائیل به غزه تاکنون جان هزاران را نفر را گرفته است و هزاران نفر دیگر را هم زخمی کرده است.

عمر در این رابطه عنوان کرد: من اخیرا با رئیس‌جمهور گفتگو کردم. مسلمانان برای انتخاب مجدد او در ریاست‌جمهوری بسیار مهم بودند. آنها اکنون در تمام ایالت‌های کلیدی با یکدیگر علیه بایدن بسیج شده‌اند. جوانان هم در انتخاب وی بسیار موثر بودند و من چیزی که به وی یادآوری کردم این است که باید به این صداها گوش دهد چرا که مردم دلشان شکسته است.

به گفته عمر تمامی فعالان مسلمانی که با او صحبت کرده‌اند، می‌خواهند که با توجه به تلفات گسترده فلسطینی ها در جنگ «حمایت» ایالات متحده آمریکا در جریان اقدامات رژیِم صهیونیستی علیه حماس متوقف شود.

عمر در بخشی از اظهاراتش اینطور گفت: گفتگو درباره سیاست و اقدامات سیاستی کار بسیار دشواری است. مردم فقط می‌خواهند تصاویری از بدن کودکان خردسال جان‌باخته در غزه که در حال زیاد شدن هستند، به پایان برسد و می‌خواهند ما حمایت خود را در این زمینه از اسرائیل متوقف کنیم.

ایلهان عمر پیشتر هم در جریان موضع‌گیری‌های دیگری اقدامات رئیس‌جمهور آمریکا در راستای حمایت از اسرائیل در غزه را نقد کرده و خواستار متوقف نمودن این اقدامات و برقراری آتش‌بس شده بود.

همچنین بخوانید
هشدار صریح ایلهان عمر به بایدن درباره نادیده گرفتن خواسته‌های جوانان و مسلمانان «دل شکسته» 2
هشدار صریح ایلهان عمر به بایدن درباره نادیده گرفتن خواسته‌های جوانان و مسلمانان «دل شکسته» 3