چهارشنبه 11 مهر 1403

هشدار هواشناسی

هشدار هواشناسی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

یکی از راهکارهای مؤثر در تعدیل آب‌وهوا «بارورکردن ابرها» ست که در افزایش بارندگی هم نقش بسزایی دارد. اخیراً دانشمندان در امارات این فناوری را در راستای باران‌زایی به کار گرفته‌اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: سازمان هواشناسی کشور نسبت به بارش برف و باران و کاهش 4 تا 7 درجه‌ای دما در 20 استان هشدار داد.

وب‌گاه 55 آنلاین

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در برخی نقاط کشور و همچنین ورود سامانه بارشی جدید به کشور و کاهش کیفیت هوا در 4 شهر طی امروز (7 آذر) خبر داد.

وب‌گاه 55 آنلاین

سازمان هواشناسی کشور نسبت به آلودگی هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در چهار کلانشهر هشدار داد.

وب‌گاه منیبان

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز سه‌شنبه خبر داد و برای استان‌های ساحلی در شمال و جنوب کشور هشدار سطح زرد صادر کرد.

وب‌گاه 55 آنلاین

بارش در برخی مناطق خوزستان، اصفهان، مرکزی، چهارمحال‌وبختیاری، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های قزوین، البرز و تهران تداوم دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

شامگاه جمعه سوالی که در ذهن بسیاری از والدین در استان تهران وجود دارد، این است، که آیا مدارس این استان در روز شنبه تعطیل هستند و یا خیر و دلیل این امر نیز آلودگی هوا است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بر اساس اعلام رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، در برخی از محورهای سه استان کردستان، کرمانشاه و ایلام بارش باران گزارش شده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

بارندگی شدید و سیل در عربستان سعودی جان دو نفر را گرفت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بارندگی شدید و سیل در عربستان سعودی جان دو نفر را گرفت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

در اثر بارندگی شدید و سیل در عربستان سعودی 2 نفر جان باختند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

طی هفته آینده شاهد گسترش میزان یخبندان به دلیل کاهش محسوس دما در بیشتر نقاط استان های نیمه غربی و نوار شمالی کشور خواهیم بود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های ناشی از مخاطره جوی، احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، آمادگی زمستانی راهداری به‌ویژه در گردنه‌های مناطق سردسیر، احتیاط در قرار دادن نهاده‌های کشاورزی در فضای باز را توصیه می‌کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ از فعالیت سامانه بارشی و بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و در نقاط مستعد احتمال تگرگ از جمعه تا یکشنبه (4 تا 6 آذر) خبر داد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

بر اساس آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی با ادامه پایداری و سکون نسبی هوا آسمان استان صاف و بدون وزش باد قابل ملاحظه خواهد بود که بر این اساس شرایط برای انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا تا پایان هفته در مناطق شهری پر تردد پیش‌بینی می‌شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

از روز گذشته آلودگی هوا در پایتخت و استان البرز تشدید شده و این وضعیت تا پایان روز چهارشنبه (فردا) ادامه خواهد داشت.