سه‌شنبه 10 مهر 1403

شرکت آب منطقه‌ای تهران: هشدار وقوع سیلاب کاملا جدی است!

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
شرکت آب منطقه‌ای تهران: هشدار وقوع سیلاب کاملا جدی است!

شرکت آب منطقه‌ای تهران درباره بارش باران و برف و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها هشدار داد.

سازمان هواشناسی کشور درباره نفوذ و تشدید فعالیت سامانه بارشی در روز دوشنبه (7 فروردین ماه 1402) در استان‌های تهران و البرز، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در نقاط مستعد تگرگ و در ارتفاعات و نواحی با اقلیم سرد، بارش برف، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها و کولاک برف در نواحی کوهستانی تهران و البرز هشدار داد.

هشدار شرکت آب منطقه‌ای تهران درباره سیلابی‌شدن رودخانه‌ها

شرکت آب منطقه‌ای تهران نسبت به بارش باران و برف و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها، در روز دوشنبه «7 فروردین ماه 1402» و روزهای پیش‌رو هشدار داد.

به گزارش عرشه آنلاین و به نقل از شرکت آب منطقه‌ای تهران، با توجه به هشدار سازمان هواشناسی کشور و بر اساس هشدار نارنجی‌رنگ این سازمان مبنی بر نفوذ و تشدید فعالیت سامانه بارشی در روز دوشنبه (7 فروردین ماه 1402) در استان‌های تهران و البرز، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در نقاط مستعد تگرگ و در ارتفاعات و نواحی با اقلیم سرد، بارش برف پیش‌بینی شده است که احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها، و در نواحی کوهستانی، به‌ویژه گردنه‌ها، کولاک برف وجود خواهد داشت.

لازم به ذکر است، تقاضای ما از شهروندان این است که از هرگونه تردد، استقرار در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها، دریاچه سدها و کانال‌های آبیاری در روزهای پیش‌رو خودداری کرده و به تابلوهای هشدار سیل که توسط این شرکت نصب شده است، توجه ویژه‌ای داشته باشند. با توجه به ماهیت فصل بهار، هر لحظه امکان بارش‌های رگباری و بروز سیلاب شدید در رودخانه‌ها وجود دارد وکم‌توجهی و بی‌احتیاطی شهروندان به هشدارها، ممکن است خسارات و حوادث ناگوار به دنبال داشته باشد.

شایان ذکر است، شرکت آب منطقه‌ای تهران، در ایام نوروز در کنار سایر ارگان‌های مرتبط برای مهار سیلاب در حالت آماده‌باش است و رصد و پایش رودخانه‌های استان تهران توسط اکیپ های گشت و بازرسی امورهای منابع آب تابعه و اطلاع‌رسانی‌های مکرر این شرکت به منظور آگاه‌سازی مردم از شرایط جوی و احتمال وقوع سیلاب، انجام شده است.

گفتنی است، هشدار احتمال وقوع سیلاب کاملاً جدی است و شهروندان باید توجه داشته باشند که هرگونه تردد و اتراق در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها خطر آفرین و حتی مرگبار است.

آماده‌باش در پایتخت به دنبال هشدار هواشناسی تهران

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران گفت: نیروهای ما در سطح شهر در آمادگی کامل برای رفع آب گرفتگی‌های احتمالی به دنبال بارش باران در تهران هستند.

به گزارش عرشه آنلاین و بنابر اعلام سایت شهر، علیرضا جعفری، مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به آغاز بارش باران از بامداد امروز در تهران، اظهار کرد: خوشبختانه نیروهای ما در سطح مناطق حضور داشتند و مشکل خاصی در ساعات اخیر برای شهروندان ایجاد نشد.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه آب‌گرفتگی مشکل‌سازی در معابر تهران رخ نداد، خاطرنشان کرد: جز چند مورد آب‌ماندگی جزئی در برخی مناطق شمالی پایتخت، شاهد مشکل چندانی برای شهروندان تهرانی نبودیم.

جعفری با اشاره به آمادگی نیروهای خدمات شهری با توجه به پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر ادامه بارش‌ها در تهران، یادآور شد: نیروهای ما در سطح شهر تهران حضور دارند تا در صورت آب‌گرفتگی و آب ماندگی در معابر، خدمات‌رسانی لازم را انجام دهند.

جعفری در پایان گفت: با توجه به اینکه بارش باران پراکنده و رگباری بود، نمی‌توان گفت که شدت بارش‌ها در نوار شمالی یا نوار جنوبی پایتخت بیشتر بوده است یا خیر؛ در نقاط مختلف شهر شاهد بارش رحمت الهی بودیم و امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

هم اکنون دیگران می خوانند 7 فروردین 1402 - 12:23

بیشتر بخوانید

شرکت آب منطقه‌ای تهران: هشدار وقوع سیلاب کاملا جدی است! 2