شنبه 8 اردیبهشت 1403

هشدار وزارت راه به اخلالگران در بازار مسکن

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
هشدار وزارت راه به اخلالگران در بازار مسکن

مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به فعالیت 170 هزار بنگاه املاک مجوزدار در کشور، گفت: اخلال‌گران در بازار مسکن شناسایی و با آنها برخورد می‌شود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به فعالیت 170 هزار بنگاه املاک مجوزدار در کشور، گفت: اخلال‌گران در بازار مسکن شناسایی و با آنها برخورد می‌شود.

به گزارش عرشه آنلاین، سیدجواد سادات فیرزنی اظهار کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده و بررسی‌های انجام شده هم‌اینک نزدیک به 170 بنگاه معاملات املاک مجوزدار شناسایی شدند که در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های پلیس اماکن و اتحادیه بنگاه معاملات املاک گفته می‌شود نزدیک به 17 هزار واحد بنگاه معاملات املاک غیرمجاز در سطح کشور در حال فعالیت هستند که به نظر می‌رسد که این رقم بسیار بیشتر از رقم اعلام شده باشد.

وی توضیح داد: با تاکید رییس‌جمهور در فاز نخست طرح ساماندهی بازار مسکن، شناسایی بنگاه‌های معاملات املاک در برنامه قرار گرفت که با کمک وزارت صمت، اتحادیه و اصناف اینکار در حال انجام است. همچنین مقرر شد تا بنگاه‌های معاملات املاکی که در بازار مسکن و اجاره، اخلال ایجاد می‌کنند شناسایی شوند که اینکار با کمک دستگاه‌های ذیربط در حال انجام است.

سادات تصریح کرد: هم در گزارش‌ها و گشت‌های میدانی و هم در گزارش‌های مردمی این واحدها در حال شناسایی است و با آنها برخورد خواهد شد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: درصددیم که هم از نظر سیاستگذاری اقتصاد کلان بتوانیم در بازار مسکن و اجاره‌بها ثبات ایجاد کنیم و هم از منظر اقتصاد خرد بتوانیم اقداماتی را انجام بدهیم که انگیزه‌ها برای ورود سرمایه‌های به بازار تقویت شود و از رواج سوداگری در بازار مسکن ممانعت بعمل آید.

سادات راه‌اندازی سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات را از اقدامات مهم وزارت راه و شهرسازی به موازات گشت‌های ارشاد عنوان کرد و افزود: سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات این امکان را برای موجران و مستاجران فراهم کرده است تا به شکل 24 ساعته با یک سایت رسمی و معتبر بتوانند قراردادهای خود را به شکل رایگان ثبت کنند و در آن سامانه احراز هویت شوند. این سامانه مورد استقبال مردم قرار گرفته است و امکانی است که موجران و مستاجران می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

وی توضیح داد: بعد از یک دهه با کمک درگاه ملی مجوزهای وزارت اقتصاد و امور دارایی و همکاری وزارت صمت، شاخص‌های افراد دریافت کننده مجوز بنگاه معامله املاک در حال بازنگری است.

سادات گفت: مدرک تحصیلی مشاوران املاک باید حداقل دیپلم باشد و در تلاش هستیم تا با اصلاح یکسری از شاخص‌ها به سمت بنگاه‌داری حرفه‌ای برویم تا بتوانیم خدمات حرفه‌ای و تخصصی در حوزه مسکن بدهیم. / تسنیم

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

هشدار وزارت راه به اخلالگران در بازار مسکن 2