پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

هشدار وقوع سیلاب در برخی از مناطق کشور

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
هشدار وقوع سیلاب در برخی از مناطق کشور

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: با توجه به شدت بارش باران نسبت به وقوع سیلاب در غرب، جنوب و مرکز کشور هشدار صادر شده است.

صادق ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه رگبار باران و رعد و برق برای اغلب نقاط کشور تا آخر هفته پیش‌بینی می‌شود، گفت: دمای هوا در نیمه شمالی کشور کاهش محسوس خواهد داشت.

وی ادامه داد: از فردا تا شنبه در نیمه شمالی کشور دمای هوا بین 6 تا 10 درجه کاهش می یابد.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش‌ها تا یکشنبه در کشور تداوم دارد و هشدار سطح نارنجی برای برخی از استان های پربارش صادر شده است، افزود: فردا نیز بیشترین بارش ها مربوط به سواحل دریای خزر، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی است. جمعه نیز در خراسان رضوی بارش ها شدت دارد.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی ادامه داد: مخاطرات آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و جاری شدن روان آب، برخورد صاعقه، ریزش سنگ در مناطق کوهستانی و خسارت به محصولات کشاورزی پیامد این بارش ها در مناطق مختلف کشور است.

وی اظهار کرد: توصیه می شود کوهنوردان از انجام فعالیت های کوهنوردی و عشایر از تردد در حاشیه و بستر رودخانه ها و مناطق مرتفع خودداری کنند. هشدار سیل را هم وطنان جدی بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی