دوشنبه 16 مهر 1403

هفت شهید آزاده، مدال افتخار برای زنجان است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هفت شهید آزاده، مدال افتخار برای زنجان است

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: این استان 586 آزاده دارد که از میان آن‌ها هفت شهید آزاده با عنوان شهدای غریب، مدال افتخاری برای استان زنجان محسوب می‌شوند.

علی کاظمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان‌های زنجان 367، ابهر 94، خدابنده 61، خرمدره 27، طارم 21 و ماهنشان 15 آزاده دارند.

وی اظهار داشت: آزادگان سرافراز، سرمایه‌های ارزشمند برای انقلاب اسلامی بوده و الگوی صبر و استقامت برای جامعه هستند.

کاظمی تاکید کرد: با توجه به شیوع موج دوم ویروس کرونا، طرح سپاس و جویای احوال آزادگان در شهرستان‌ها می‌تواند به صورت حضوری و با اهدای بسته‌های بهداشتی انجام شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به همزمانی سالروز ورود آزادگان به میهن با روز خانواده گفت: به همین مناسبت طبق هماهنگی با صداوسیمای مرکز زنجان، خانواده‌های موفق از بین آزادگان و همچنین آزادگان کارآفرین و موفق در زمینه‌های مختلف در برنامه‌های زنده تلویزیونی حاضر و معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به ایثار اجتماعی در جامعه، اظهار داشت: ایثار اجتماعی که در شرایط شیوع ویروس کرونا جلوه خاصی پیدا کرده، موضوع مهمی است که می‌توان در سالروز ورود آزادگان به میهن و همچنین هفته دفاع مقدس به آن پرداخت.

کاظمی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت تشکل‌های جمعی در گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن، برگزاری یادواره شهدا در فضای مجازی با مشارکت هیات‌های مذهبی، معرفی آزادگان کارآفرین و شاخص، اختصاص گروه ویژه برای آزادگان در فضای مجازی، برگزاری شب شعر و خاطره در فضای مجازی و برگزاری محافل قرآنی در فضای مجازی به نیت هدیه به روح پاک شهدا از جمله برنامه‌های پیشنهادی جهت گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن است.

وی افزود: حضور آزادگان در برنامه‌های تلویزیونی، تالیف کتاب خاطرات آزادگان استان، انتشار طرح‌های گرافیکی با موضوع آزادگان، دیدار با خانواده آزادگان و اهدا بسته‌های بهداشتی جهت پیشگیری از شیوع موج دوم ویروس کرونا، تعویض تابلوهای شهری شهدا، راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی ویژه در حوزه ایثار و شهادت، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع کتاب «آن 23 نفر» با هماهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی، فضاسازی محیطی به مناسبت سالروز ورود آزادگان نیز از دیگر برنامه‌های مصوب جهت گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان یادآور شد: تاکنون در مجموع نام سه هزار شهید، هفت هزار و 500 جانباز و 586 آزاده در این استان به ثبت رسیده و 10 هزار خانوار معادل جمعیت 50 هزار نفری به صورت مستقیم با بنیاد شهید در ارتباط بوده و از خدمات این نهاد در حوزه‌های مربوطه بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایرنا، روز 26 مردادماه سال 1369 میهن اسلامی، شاهد حضور اولین گروه آزادگان سرافرازی بود که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌ها و اسارتگاه‌های رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند.

*س_برچسب‌ها_س*