یک‌شنبه 27 خرداد 1403

همه چیز در خصوص لیگ قهرمانان زنان؛/ مسیر طولانی دختران ایران برای تاریخ‌سازی در آسیا

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
همه چیز در خصوص لیگ قهرمانان زنان؛/ مسیر طولانی دختران ایران برای تاریخ‌سازی در آسیا

با اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، فرمت برگزاری نخستین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا مشخص شد.

به گزارش "ورزش سه"، بعد از برگزاری سه دوره مسابقات جام باشگاه‌های زنان آسیا که در دو دوره آن، شهرداری سیرجان و خاتون بم به عنوان قهرمانان لیگ برتر زنان حضور داشتند؛ حالا از تابستان امسال نخستین دوره مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال زنان در آسیا با فرمت رسمی برگزار خواهد شد. تمام آنچه نیاز است شما در خصوص این مسابقات بدانید؛ در ادامه همین گزارش قابل رویت است.

برگزاری مرحله اول با حضور چهارده تیم

نخستین مرحله مسابقات لیگ قهرمانان زنان آسیا در اوایل شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد شد. در این مرحله که "مقدماتی و ماقبل مرحله گروهی" نامگذاری شده، چهارده تیم در دو گرده چهار تیمی و دو گروه سه تیمی به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت و در نهایت فقط تیم‌های نخست هر گروه به دور بعدی صعود می‌کنند تا چهار تیم صعود کننده وارد مرحله اصلی رقابت‌ها شوند. نکته قابل توجه این است که این مرحله به صورت متمرکز برگزار خواهد شد اما هنوز میزبان مسابقات مشخص نشده است.

رقابت جذاب دوازده تیم برتر آسیایی در مرحله گروهی

در این مرحله، چهار تیمی که از مرحله مقدماتی صعود کرده‌اند به علاوه قهرمانان هشت کشور برتر آسیا بر اساس رنکینگ برترین تیم‌های ملی زنان آسیا، حضور خواهند داشت. یعنی قهرمان لیگ‌های ژاپن، کره شمالی، استرالیا، چین، کره جنوبی، ویتنام، فیلیپین و چین تایپه به طور مستقیم وارد مرحله گروهی خواهند شد اما با توجه به قرارگیری تیم ملی زنان ایران در جایگاه دوازدهم آسیا، نماینده ایران وارد مرحله مقدماتی خواهد شد تا برای کسب جواز حضور در مرحله گروهی تلاش کند.

رقابت قهرمان ایران با سیزده مدعی

خاتون بم، قهرمان لیگ برتر زنان ایران در فصل گذشته، تنها نماینده فوتبال زنان ایران در این مسابقات خواهد بود. تیمی که با کسب 10 قهرمانی در طول 16 دوره برگزاری لیگ برتر زنان، آماری خیره کننده از خود به جای گذاشته است. خاتون سال گذشته در آخرین دوره مسابقات جام باشگاه‌های زنان آسیا حضور داشت و ماحصل تلاش شاگردان مرضیه جعفری در سه دیدار بسیار سخت مقابل قهرمانان استرالیا، کره جنوبی و ازبکستان، کسب یک تساوی مقابل نماینده ازبکستان و متحمل شدن دو شکست مقابل قهرمانان استرالیا و کره بود.

خاتون اما در شهریور ماه امسال برای کسب جواز حضور در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان زنان آسیا، باید با قهرمانان 13 کشور رقابت کند. قهرمان لیگ‌های تایلند، ازبکستان، میانمار، هند، اردن، لائوس، هنگ کنگ، مالزی، نپال، امارات متحده عربی، سنگاپور، بوتان و عربستان صعودی در همین مرحله حضور خواهند داشت و در نهایت فقط چهار تیم راهی دور بعد خواهد شد.

آغاز مرحله حذفی با حضور هشت تیم برتر

بعد از اتمام مرحله گروهی که در سه گروه چهار تیمی برگزار می‌شود؛ تیم‌های اول و دوم هر گروه به علاوه دو تیم برتر سوم راهی مرحله سوم و یا همان حذفی می‌شوند تا بعد از این مرحله و رقابت هشت تیم، قهرمان نخستین دوره مسابقات لیگ قهرمانان زنان آسیا مشخص شود.

همه چیز در خصوص لیگ قهرمانان زنان؛/ مسیر طولانی دختران ایران برای تاریخ‌سازی در آسیا 2