یک‌شنبه 8 مهر 1403

همکاری دانشگاه های امارات و رژیم صهیونیستی در زمینه هوش مصنوعی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
همکاری دانشگاه های امارات و رژیم صهیونیستی در زمینه هوش مصنوعی

تهران - ایرنا - به دنبال آغاز رسمی روابط سیاسی میان رژیم صهیونیستی و امارات متحدهد عربی، ابوظبی از امضای چند یادداشت تفاهم میان دانشگاه هوش مصنوعی محمد بن زاید و مؤسسه علوم وایزمن اسرائیل در زمینه‌های مختلف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، این دو نهاد آموزشی اماراتی و اسرائیلی با امضای یادداشت همکاری قرار است به منظور توسعه هوش مصنوعی و استفاده از آن به عنوان وسیله‌ای برای پیشرفت، در زمینه‌های مختلف با هم همکاری کنند.

طبق این گزارش، این نخستین توافقنامه بین دو نهاد عالی آموزشی میان دو طرف است. برنامه‌های تبادل دانشجو برای پسادکتری، برگزاری کنفرانس و همایش‌های عملی، اشکال مختلف تبادل عملی و راه‌اندازی یک کانون مجازی مشترک برای هوش مصنوعی از جمله حوزه‌های همکاری میان دو طرف عنوان شده است.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات 23 مرداد با انتشار بیانیه‌ای از عادی‌سازی رسمی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو رسما خبر دادند.

به دنبال آغاز روابط رسمی میان ابوظبی و تل‌آویو، تماس‌ها و دیدارهای زیادی در روزهای اخیر میان 2 طرف انجام شد که واکنش شدید برخی کشورهای منطقه از جمله فلسطینی‌ها را به دنبال داشت.

پس از این توافق، امارات بعد از مصر و اردن، سومین کشور عربی است که روابطش را با اسرائیل عادی کرده و روابط رسمی برقرار کرده است.

بعد از امارات، بحرین نیز جمعه گذشته از آغاز روابط دیپلماتیک خود با اسرائیل خبر داد.

*س_برچسب‌ها_س*