یک‌شنبه 10 تیر 1403

هم‌گروهی با رقبایی در خاورمیانه / کره‌جنوبی باید در کیش هتل بگیرد!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
هم‌گروهی با رقبایی در خاورمیانه / کره‌جنوبی باید در کیش هتل بگیرد!

کره جنوبی با حضور در گروه B مسابقات مقدماتی جام جهانی شرایط خاصی را تجربه خواهد کرد.

به گزارش "ورزش سه"، با انجام قرعه کشی دور سوم مقدماتی جام جهانی 2026 در قاره آسیا مشخص شد که تیم ملی کره جنوبی در گروه دوم مسابقات باید به مصاف نمایندگان عرب زبان خاورمیانه برود. کره جنوبی که همیشه در جدال با تیم‌های غرب قاره آسیا با مشکل روبرو بوده، اکنون برای رسیدن به جام جهانی آمریکا، کانادا و مکزیک باید در گروهی تلاش کند که 5 تیم از غرب آسیا در آن حضور دارند.

عراق، اردن، عمان، فلسطین و کویت 5 رقیب کره جنوبی هستند که البته رسانه های کره‌ای اگر چه از عدم هم‌گروهی با قطر، امارات با بنتو (سرمربی سابق کره جنوبی) و کره شمالی خوشحال هستند اما از اینکه تیم ملی کشورشان قرار است فقط با تیم های عربی رودررو شود، هرگز برای آنها اتفاق خوشایندی نیست.

مشخص است که کره جنوبی چون در خاورمیانه حضور ندارد مجبور است برای انجام بازی‌های خود مسافت زیادی را طی کند و از آن جالب‌تر کره جنوبی با تیم های رو در رو می‌شود که نسبت به تقابل با آنها احساس خوبی نخواهد داشت. برای مثال آنها با اردن روبرو می‌شوند و آخرین تقابل این دو تیم در جام ملت‌های آسیا 2023 بود که اردن در نیمه نهایی موفق به شکست دادن کره جنوبی بود و عراق و کویت هم رقبایی هستند که برابر کره همیشه عملکرد خوبی داشتند.

کره جنوبی با برکناری کلینزمن شرایط متفاوتی برای خود رقم زده و آنها امیدوار هستند در این مسابقات که از 5 شهریور ماه آغاز می‌شود نتایج خوبی بگیرند تا بتوانند بدون هیچ شک و شبهه‌ای صعود خودشان را قطعی کنند.

شیاطین سرخ فوتبال آسیا پس از جام جهانی 2010 هیچگاه نتوانستند به عنوان تیم نخست از گروه صعود کنند و همواره از سال 2014 تا 2022، در گروهشان پشت سر تیم ملی کشورمان ایران در رده دوم قرار می‌گرفتند و اکنون این فرصتی است آنها بتوانند بالاتر از دیگر نمایندگان خاورمیانه، با صدرنشینی در گروه B به جام 2026 راه پیدا کنند.