شنبه 8 اردیبهشت 1403

هنرمندان برای شرکت در انتخابات به تالار وحدت آمدند + فیلم

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
هنرمندان برای شرکت در انتخابات به تالار وحدت آمدند + فیلم
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، امسال و همزمان با برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگران رهبری، صندوقی سیار در تالار وحدت قرار گرفت تا اصحاب فرهنگ و هنر با حضور در این محل رای خود را به صندوق بیاندازند. این صندوق صبح امروز جمعه 11 اسفند 1402 از ساعت 10 صبح کار خود را آغاز کرد.

قرار بود رای‌گیری در این صندوق تا ساعت 12 ادامه داشته باشد، اما با توجه به استقبال اهالی فرهنگ و هنر، این صندوق تا حدود ساعت 15 به کار خود ادامه داد.

به این ترتیب از ابتدای آغاز بکار صندوق یاد شده هنرمندان و اهالی هنر امروز با حضور پای صندوق تالار وحدت رای خود را به صندوق ریختند.

کورش زارعی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان با حضور در تالار وحدت رای خود را به صندوق ریخت.

بهرام توکلی بازیگر سینما تئاتر و تلویزیون نیز ضمن حضور در تالار وحدت و ریختن رای خود به صندوق مستقر در این تالار هموطنان را دعوت به مشارکت در انتخابات کرد.

توکلی درباره حضورش در انتخابات به خبرنگار تسنیم گفت: من اگرچه از وضعیت موجود ناراضی هستم اما موضوع حضور در انتخابات موضوعی متفاوت است و باید در این انتخابات شرکت کنیم.

وی همچنین درباره افرادی که هنوز تصمیم به مشارکت نگرفته‌اند نیز گفت: درباره اینکه افراد برای انتخابات حضور داشته باشند یا نداشته باشند من نکته‌ای ندارم ولی همانطور که قبلا گفتم موضوع نارضایتی و انتخابات از هم جداست و بنظرم باید در انتخابات کشورمان شرکت کنیم.

در همین حال با توجه به برنامه‌های تدارک دیده شده اجرای موسیقی زنده در حاشیه این برنامه در تالار وحدت «قاسم افشار‌» خواننده موسیقی پاپ با حضور در این شعبه اخذر رای قطعاتی را برای شرکت کنندگان اجرا کرد.

از سوی دیگر محسن افشانی به‌همراه همسرش در حوزه اخذ رای تالار وحدت حاضر شد و رایشان را به صندوق ریختند.

همچنین مهران رجبی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون نیز پیش از ظهر امروز با حضور در شعبه اخذ رای تالار وحدت در کنار سایر همکاران هنری خود رایش را به صندوق انداخت.

جعفردهقان، بهمن دان و حضور کیانوش بازیگران سینما و تلویزیون نیز پیش از ظهر امروز با حضور در صندوق ویژه اصحاب هنر رای خود را به صندوق انداختند.

مصطفی محدث‌خراسانی شاعر نیز امروز ضمن حضور در شعبه اخذ رای تالار وحدت رای خود را به صندوق انداخت و با اشاره به اهمیت حضور هموطنان در انتخابات به خبرنگار تسنیم گفت: فارغ از اینکه به کدام طیف سیاسی علاقمند باشیم یا اینکه با کدام طیف سیاسی در کشور زاویه داشته باشیم امروز باید برای ایران و آینده کشور پای صندوق‌های رای حاضر شویم.

محدث خراسانی در ادامه تاکید کرد: امروز لازم است با مشارکت در انتخابات مانع از مشکل‌تراشی دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم چون تمام دشمنان در تلاش هستند با ایجاد مشکلات بیشتر برای مردم زمینه‌های نارضایتی را گسترش دهند.

در همین حال بهروز افخمی، کارگردان شناخته شده عرصه سینما و مجتبی امینی، دبیر جشنواره اخیر فیلم فجر نیز با حضور در شعبه مخصوص هنرمندان امروز رای خود را به صندوق انداختند.

در همین حال جهانگیر الماسی، بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون، علی محمد مؤدب، عضو شورای شعر و محمدحسین ایمانی خوشخو رییس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع، فرهنگی نیز امروز پیش از ظهر ضمن حضور در تالار وحدت رای خود را به صندوق‌ها ریختند.

از سوی دیگر با نزدیک شدن زمان اذان ظهر به افق تهران و انجام فریضه نماز، محمد حشمتی، خواننده با قرائت اذان ظهر حال و هوایی معنوی به این برنامه داد.

در ادامه برنامه و براساس برنامه‌ریزی انجام شده چندین قطعه موسیقی توسط هنرمندان در حاشیه‌ای از تالار و با حضور وزیر و برخی از اهالی رسانه و هنرمندان اجرا شد.

اجرای قطعه «ای ایران» با صدای محمد حشمتی

اجرای قطعه «یا مولا علی» با صدای امید جهان

اجرای قطعه «ایران سربلند» توسط حمید فولادی خواننده

همچنین مجید زین‌العابدین، رئیس بنیاد سینمایی فارابی نیز ضمن حضور در صندوق ویژه هنرمندان در تالار وحدت رای خود را به صندوق انداخت.

در همین حال احمد نجفی، هنرپیشه شناخته شده سینما و تلویزیون نیز ضمن حضور در تالار وحدت و انداختن رای خود در صندوق‌ها در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم درباره شرایط فعلی کشور گفت: من به این شرایط اعتراض شدید دارم اما واقعیت اینجاست که ابتدا باید حقوق خودم را به خودم نشان دهم بعد اعتراضم را به شیوه‌های منطقی بیان کنم نه اینکه دائم این گوشه و آن گوشه اعتراض بی‌مورد کنم.

نجفی درباره وظایف نمایندگانی که وارد مجلس دوازدهم می‌شوند نیز افزود: خوب وظیفه نماینده‌ها که کاملا مشخص است ولی من می‌گویم که باید این نماینده‌ها به فکر رفع مشکلات داخلی کشور و حوزه‌های انتخابیه خود باشند نه اینکه به دنبال لابی‌کردن یا تامین امتیازی برای برخی گروه‌های خاص که این روند خطا است.

این هنرمند شناخته شده و مجری تلویزیون تاکید کرد: اگر نماینده‌ها به دنبال لابی‌گری یا دخالت در امور استانداری یا فرمانداری بروند و برای دستیابی به منافعی خاص گام بردارند اشتباهی فاحش است که می‌تواند در شرایط فعلی ضربه نگران کننده‌ای به کشور بزند، پس بهتر است نماینده‌ها تنها به فکر انجام وظایف قانونی خودشان بروند و به فکر رفع مشکلات افرادی باشند که به آنها رای داده‌اند.

نجفی درباره اهمیت حضور مردم در انتخابات نیز گفت: همه ما در ایران زندگی می‌کنیم و از برخی امکانات آن استفاده می‌کنیم و نقشی در این زمینه برعهده داریم پس لازم است در شرایط لازم سهم خودمان را هم انجام دهیم نه اینکه فقط از امکانات استفاده کنیم بدون اینکه به حقوق و تعهدات خودمان به کشور بی‌تفاوت باشیم.

وی همچنین درباره ایفای نقش یک نماینده گفت: اگر من قصد داشته باشم نقش یک نماینده را بازی کنم قطعا یک نماینده انقلابی خواهم بود، نماینده‌ای که سینمای شهر را تغییر دهد و مشکلات معیشتی مردم را رفع کند.

نجفی درپایان به افرادی که رای نداده یا نمی‌دهند گفت: رای دادن یک فهم و ادراک است که باید در افراد ایجاد شود و نباید گول افرادی که هزاران کیلومتر دورتر از ایران فارسی حرف می‌زنند را خورد، چون این افراد اصلا به فکر آینده مملکت نیستند و تنها به دنبال ایجاد چالش هستند.