یک‌شنبه 15 مهر 1403

هواشناسی زنجان در خصوص وضعیت جوی هشدار داد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هواشناسی زنجان در خصوص وضعیت جوی هشدار داد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی هوا اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: هوای زنجان از بعداز ظهر امروز / 13 شهریور / با رعد و برق متناوب، گاهی با رگبار پراکنده باران و وزش باد نسبتا شدید مواجه خواهد شد.

حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه وزش باد نسبتا شدید از ساعت بعدازظهر و عصر امروز اتفاق خواهد افتاد، افزود: این وضعیت جوی تا اواخر وقت جمعه /14 شهریور / تداوم داشته و اغلب مناطق استان را نیز در بر خواهد گرفت.

وی به مخاطرات احتمالی این پدیده جوی اشاره کرد و اظهار داشت: آسیب به تاسیسات شهری و روستایی و خطر جانی در اثر برخورد صاعقه و آبگرفتگی برخی معابر و مسیل ها، محتمل است.

سلطانی به مردم توصیه کرد، از حضور در فضاهای باز، ارتفاعات و مجاورت سازه‌های فلزی مرتفع پرهیز کنند و اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از خطرات و خسارات احتمالی ناشی از رعد و برق نیز به عمل آید.

در حال حاضر، استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*