یک‌شنبه 15 مهر 1403

هوای زنجان خنک می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هوای زنجان خنک می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی هوا اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: هوای این استان از عصر فردا / سه شنبه / تا پایان هفته جاری، 4 تا 6 درجه سانتیگراد خنک خواهد شد.

حسین سلطانی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: وضعیت جوی امروز این استان، صاف تا قسمتی ابری و نوبت بعدازظهر نیز با افزایش ابر و ناپایداری های محلی به شکل رگبار باران همراه با رعد و برق به ویژه در نواحی شمالی خواهد بود و پیش بینی می شود روز سه‌شنبه این وضعیت جوی تداوم داشته باشد و سرعت وزش باد نیز بیشتر شود.

وی اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته، خیرآباد در شهرستان سلطانیه با دمای هشت درجه سانتیگراد و شهرهای چورزق و گیلوان از توابع شهرستان طارم نیز با 38 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقطه این استان به ثبت رسیدند و حداقل و حداکثر دمای زنجان (مرکز استان) نیز 11 و 35 درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شد.

سلطانی، میزان دمای هوای فعلی شهر زنجان را 27 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت، یک درجه سانتیگراد افزایش نشان می دهد.

استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*