یک‌شنبه 15 مهر 1403

هوای زنجان ناپایدار می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هوای زنجان ناپایدار می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: هوای این استان از بعداز ظهر امروز /12 شهریور ماه / با ناپایداری محلی مواجه خواهد شد.

حسین سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اثر این ناپایداری، احتمال بارش‌های محلی همراه با رعد و برق وجود دارد و برای روزهای پنجشنبه و جمعه نیز بارش پراکنده باران توام با رعد و برق متناوب پیش بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به وقوع رعد و برق متناوب و شدید از عموم مردم انتظار می رود برای دور ماندن از تهدید و خطر برخورد صاعقه از حضور در ارتفاعات و فضاهای روباز به ویژه در نوبت بعدازظهر، پرهیز کنند.

سلطانی با بیان اینکه برای سه روز آینده نیز وزش باد به صورت موقت و لحظه ای با سرعت 40 تا 50 کیلومتر بر ساعت پیش بینی می شود، تصریح کرد: روز جمعه /14 شهریور ماه / دمای هوای نقاط مختلف این استان بین سه تا پنج درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

کارشناس هواشناسی استان زنجان گفت: طی این مدت، خیرآباد در شهرستان سلطانیه با میزان دما هشت درجه سانتیگراد و دندی از توابع شهرستان ماهنشان نیز با 32 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقطه این استان به ثبت رسیدند.

سلطانی، میزان دمای هوای فعلی شهر زنجان را 13 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت، چهار درجه سانتیگراد افزایش نشان می دهد.

استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*