یک‌شنبه 15 مهر 1403

هوای گرم زنجان را فرا می‌گیرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هوای گرم زنجان را فرا می‌گیرد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی هوا اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: هوای این استان از فردا / جمعه / تا پایان روز سهشنبه، 2 تا چهار درجه سانتیگراد گرم خواهد شد.

حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز آسمان این استان صاف تا قسمتی ابری و نوبت بعدازظهر نیز با وزش باد مواجه شده و احتمال ناپایداری های محلی در برخی مناطق استان نیز وجود دارد.

وی اظهار داشت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته از سوی کارشناسان این اداره کل، فردا / جمعه 21 شهریور ماه / و روز شنبه، بارش پراکنده باران در برخی مناطق استان زنجان، محتمل است.

سلطانی با بیان اینکه هوای این استان امروز نیز خنک خواهد بود، تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته، سجاس و زرین رود در شهرستان خدابنده با دما 9 و 33 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقطه این استان به ثبت رسیدند.

وی، میزان دمای هوای فعلی شهر زنجان را 11 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت، تغییری نکرده است.

سلطانی با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته، زنجان با 11 درجه سانتیگراد به عنوان چهارمین مرکز استان کشور بود، اظهار داشت: طی مدت یاد شده اردبیل، شهرکرد و همدان نیز با دمای 7، 7/4 و 10/7 درجه سانتیگراد به ترتیب اولین، دومین و سومین استان خنک کشور گزارش شد.

استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*