پنج‌شنبه 19 مهر 1403

هیات ورزش روستایی عشایری خوزستان در 31 رشته فعالیت می‌کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هیات ورزش روستایی عشایری خوزستان در 31 رشته فعالیت می‌کند

اهواز - ایرنا - دبیر هیات ورزش روستایی عشایری خوزستان گفت: فعالیت این هیات بسیار گسترده و در 31 رشته ورزشی است و بسیاری از ورزشکاران استان در مسابقات کشوری عنوان دار هستند.

داوود جباری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خوزستان در ورزش روستایی و عشایری، پیشتاز است و تاکنون بازی های مختلفی همچون شنای رودخانه ای، دارپلان، کشتی عربی و... توسط این هیات شناسایی شده است که امیدواریم در فهرست ورزش کشور ثبت شوند.

وی با بیان اینکه هدفمان توسعه این ورزش در سطح استان و تجهیزات خانه های ورزش روستایی است گفت: بنا داریم نقش ورزش را در روستاها و به ویژه در بین پسران و دختران پررنگ تر کنیم.

افتتاح 21 خانه ورزش روستایی در خوزستان

دبیر هیات ورزش روستایی عشایری خوزستان به افتتاح 12 خانه ورزش روستایی در آبان ماه امسال اشاره کرد و گفت: همچنین 9 خانه ورزش روستایی دیگر در آذرماه سال جاری در روستاهای مختلف استان افتتاح خواهد شد. در حال حاضر 92 خانه روستایی در استان وجود دارد.

وی عنوان کرد: بنا داشتیم در نیمه دوم سال یک سری مسابقات و جشنواره ها را برگزار کنیم که بیماری کرونا مانع این کار شد البته احتمال دارد مسابقات انفرادی را برگزار کنیم.

جباری گفت: به دنبال آن هستیم که دومین دوره مسابقات فوتوالی کشور را مجددا به میزبانی اهواز اجرا کنیم. همچنین میزبانی جشنواره فرهنگی ورزشی اقوام ایران در بخش بانوان و آقایان را در پنج رشته خواهیم داشت.

وی ادامه داد: بهمن ماه امسال برگزاری المپیاد ورزش روستاییان استان در چهار منطقه از استان را خواهیم داشت که در بخش بانوان و آقایان و در پنج رشته برگزار خواهد شد.

دبیر هیات استان افزود: یکی از مهمترین برنامه های ما اهدای زمین‌های چمن مصنوعی در روستاهای پرجمعیت با همکاری امور روستایی استانداری و اداره کل ورزش و جوانان است. قرار شد زیرسازی زمین ها با دهیاری ها و چمن و تجهیز آن با اداره کل و رزش و جوانان باشد.

وی کمبود زیرساخت های ورزش در روستاها شامل سالن های سرپوشیده ورزشی را از مهمترین مشکلات این ورزش دانست و گفت: خانم ها حتما باید در مکان های سرپوشیده ورزش کنند به همین خاطر تعداد سالن های ورزشی در روستاهای بزرگ کم و شاید انگشت شمار است لذا انتظار می رود که در هر بخش استان یک یا 2 سالن داشته باشیم.

جباری افزود: انتظار داریم هیات های شهرستانی در برگزاری کلاس مربیگری و کلاس های آسیب های اجتماعی تلاش کنند همچنین در بحث ورزش بانوان به خوبی وارد شده ایم و باید بیشتر تلاش کنیم.

*س_برچسب‌ها_س*