شنبه 14 مهر 1403

هیچ بیمار کرونایی در زنجان بدون دارو نمانده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هیچ بیمار کرونایی در زنجان بدون دارو نمانده است

زنجان - ایرنا - سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: به رغم وجود مشکلاتی در تامین داروها، با اقدامات انجام شده تاکنون هیچ بیمار کرونایی در استان بدون دارو نمانده است.

دکتر مریم نوبرانی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تاکید بر اینکه نباید هیچ اصراری به تجویز دارو از سوی بیمار به پزشک وجود داشته باشد افزود: تاکنون همه سهمیه داروی بیماران کرونایی به زنجان وارد شده و هیچ سهمیه‌ای از استان خارج نشده و وجود کمبودهایی در این بخش بصورت کشوری است و به توان تولید کارخانه‌ها بستگی دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون درمان قطعی برای کرونا پیدا نشده است، اظهار داشت: پروتکل‌های کرونایی در سطح ملی به استان‌ها ابلاغ شده و پزشکان نیز بر اساس آن برای بیماران کرونایی دارو تجویز می‌کنند.

نوبرانی تصریح کرد: بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان به 2 بخش بیماران بستری عادی و بیماران بستری در بخش آی. سی. یو تقسیم می‌شوند.

وی افزود: داروهای مورد استفاده بیماران کرونایی با توجه به بحران موجود برای اولین‌بار در کشور تولید می‌شود که در شرایط کرونایی موجود و شیوع بالای کرونا و نیز افزایش تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان، خط تولید کارخانه‌ها نمی‌تواند پاسخ‌گوی تولید زیاد دارویی مانند رمدسیویر باشد چرا که این دارو به وفور موجود نیست و فقط بیماران بستری کرونایی از آن استفاده می‌کنند.

وی در خصوص وضعیت توزیع داروهای بیماران خاص نیز گفت: مقدار زیادی از داروهای خاص بیماران پیوندی و سرطانی با توجه به وارداتی بودن آن‌ها در گمرک در انتظار ترخیص هستند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: بیماران خاص این استان داروهای مورد نیاز خود را از داروخانه‌های شهید رجایی و پنجم شهریور با تعامل کامل، دریافت کرده‌اند و این روند تا امروز تداوم داشته است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*