پنج‌شنبه 19 مهر 1403

واحدهای خسارات دیده گردشگری ایلام در سامانه کارا ثبت نام کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
واحدهای خسارات دیده گردشگری ایلام در سامانه کارا ثبت نام کنند

ایلام - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: واحدهای گردشگری این استان که بر اثر کرونا دچار خسارت شده اند در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات ثبت نام کنند.

عبدالمالک شنبه زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کرونا بیش از 160 میلیارد ریال به بخش‌های مختلف صنایع دستی، مراکز اقامتی، بوم گردی، مجتمع‌ها و دیگر بخش‌های گردشگری استان ایلام خسارت وارد کرد.

وی از آغاز ثبت نام واحدهای خسارت دیده برای دریافت تسهیلات در در سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir خبر داد و افزود: نرخ بهره این تسهیلات 12 درصد با بازپرداخت 2 ساله تعیین شده و قرار است تا پایان خردادماه واریز شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام یادآور شد: 40 اقامتگاه بومگردی با اشتغال‌زایی 174 نفر در استان فعال هستند که این مراکز دچار خسارت‌های فراوانی ناشی از شیوع ویروس کرونا شده و افراد شاغل در آن‌ها بیکار شدند.

استان ایلام یک هزار و 500 اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که 774 اثر آن تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که از این تعداد 737 اثر تاریخی، 24 اثر معنوی، 6 اثر طبیعی و هفت اثر نیز مکان رویداد دفاع مقدس است.

*س_برچسب‌ها_س*