دوشنبه 16 مهر 1403

واحدهای راکد در شهرک‌های صنعتی استان زنجان 17 درصد است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
واحدهای راکد در شهرک‌های صنعتی استان زنجان 17 درصد است

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان گفت: نرخ واحدهای راکد در سطح شهرک‌های صنعتی کشور 20 درصد بوده که این رقم در استان زنجان 17 درصد است.

ایرج احمدی روز شنبه با حضور در ایرنای مرکز زنجان و تبریک روز خبرنگار، افزود: هرسال 30 واحد تولیدی راکد از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی استان نشانه گذاری می‌شوند تا با اتخاذ تدابیر و حمایت‌های لازم، این واحدهای واقع در شهرک های صنعتی زنجان به چرخه تولید بازگردند.

وی اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان در بازگرداندن واحدهای تولیدی صنعتی به چرخه تولید، جزو استانهای نخست کشور است و در تلاش هستیم تا با بررسی مشکلات و انجام حمایت های لازم برابر مقررات و ضوابط قانونی، واحدهای غیرفعال را به چرخه فعالیت بازگردانیم.

احمدی، به اراضی راکد در شهرک‌های صنعتی استان زنجان اشاره کرد و افزود: 10 درصد از قراردادهای اراضی شهرک های صنعتی استان زنجان راکد است و اگر زمین‌های خالی در این شهرک‌ها مشاهده می شود که برخی از آنها در حد دیوارکشی، ایجاد سوله و حتی مرحله نصب ماشین آلات هستند که باید تا زمان مقرر به بهره برداری برسند که در غیر این صورت زمین های واگذار شده به این متقاضیان پس گرفته خواهند شد.

وی با بیان اینکه موضوع زمین های راکد مورد توجه جدی شهرک های صنعتی این استان است، تصریح کرد: آن دسته از متقاضیان که زمین به قصد سرمایه‌گذاری دریافت کرده و موفق به ایجاد واحد تولیدی در موعد مقرر نشدند اگر دلایل موجه نداشته باشند و موضوع دلالی باشد در این صورت طی مراحل قانونی و قضایی، از آنان خلع ید شده و به متقاضیان جدید واگذار خواهد شد.

احمدی با اشاره به اینکه از زمان های قدیم بحث دلالی بوده و به منظور برخورد قانونی اقداماتی در این خصوص تدبیر شده است، افزود: هرگونه نقل و انتقال زمین اگر خارج از امور دفتر شهرک های صنعتی صورت گیرد غیرقانونی بوده و با متخلفین برابر ضوابط و مقررات قانونی برخورد خواهد شد.

وی با تاکید براینکه به متقاضیان و دریافت کنندگان زمین در شهرک های صنعتی، اجازه دلالی نمی دهیم، تصریح کرد: اگر دریافت کنندگان، زمین دریافتی را به فروش برسانند، قراردادشان فسخ شده و باید آن را به خود شهرک، عودت دهند.

احمدی افزود: شهرک های صنعتی استان زنجان به لحاظ کسب و کار در میان دیگر استانها در رده نخست قرار دارد و در فروش حق انتفاع (زمین) نیز جزو رتبه های اول تا دوم هستیم.

احمدی افزود: سال 98 در شهرک سازی و رسیدگی به شهرک به منظور کیفی سازی، توانستیم بودجه 160 درصدی (30 میلیارد تومان) را هزینه کنیم و در 17 شهرک صنعتی استان واگذاری زمین و حق انتفاع، نزدیک به 2 هزار قرارداد منعقد کردیم.

وی تصریح کرد: امسال 220 قرارداد نزدیک به 30 هکتار در شهرک‌های صنعتی استان زنجان در راستای حمایت از صنایع کوچک کارگاهی برای خوشه هایی چون مس، چاقو و کفش هیدج، را داشتیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با تاکید براینکه در سال‌های اخیر استقبال و میزان حجم سرمایه‌گذاری‌ها در شهرک‌های صنعتی این استان بیشتر شده است گفت: با توجه به جذابیت این شهرک ها برای سرمایه گذاری های تولیدی، زمین مورد نیاز در اختیار آنان قرار می گیرد که عمدتا نیز کارگاهی هستند.

احمدی افزود: شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان به سمت صنایع کوچک خیز برداشته است و در حد وسع و توان و تا آنجاکه ظوابط قانونی اجازه می دهد از این صنایع حمایت لازم را به عمل می آورد و تلاش جدی دارد تا واحدهای راکد را نیز شناسایی و با کمک خود آنان مشکل را برطرف کنیم.

*س_برچسب‌ها_س*