چهارشنبه 18 مهر 1403

واحد سلامت روان درمان علوم پزشکی زنجان به 863 مورد تماس کرونایی مشاوره داد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
واحد سلامت روان درمان علوم پزشکی زنجان به 863 مورد تماس کرونایی مشاوره داد

زنجان - ایرنا - رییس اداره سلامت روان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در ایام کرونایی 863 مورد مشاوره تلفنی برای عموم مردم انجام و روانشناسان مستقر راهنمایی و مشاوره‌های لازم را به تماس گیرندگان ارائه کردند.

احسان فکور روز شنبه در گفت و گوبا خبرنگار ایرنا افزود: واحد سلامت روان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی این استان از ابتدای شیوع کرونا با استقرار روانشناسان بالینی در مراکز آموزشی درمانی شهید بهشتی، آیت‌الله موسوی و بیمارستان ولی عصر (عج) توانسته خدمات گسترده‌ای را انجام دهد.

وی اضافه کرد: یکی از خدماتی که بسیار بازتاب خوبی داشت و با استقبال مردم مواجه شد، مشاوره‌های تلفنی بود به طوریکه وقتی شهروندان تماس می گرفتند، روانشناسان با دریافت شرح حال و با شناسایی افرادی که نیاز به مداخله دارند خدمات بالینی را با دعوت حضوری انجام می دادند و در زمان حاضر نیز هم این برنامه ادامه دارد.

این روانشناس افزود: نحوه برخورد و رویاویی با کرونا مربوط به نگرش افراد، روان، رفتار و به ویژه بینشی که فرد در مورد محیط و نسبت به خود دارد و در این میان برخی افراد با پرداختن به اخبار منفی مرگ و میر، اضطراب را در خود ایجاد می کنند و ترس از مرگ را در خود به وجود می‌آورند.

وی اظهار داشت: ادامه همین روند چه بسا خلل در زندگی فردی و عادی وی ایجاد می کند و در این میان افرادی هستند که با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی و اعلام بهبود یافتگان امید به زندگی در آنها بیشتر می‌شود و سبک زندگی عادی خود را ادامه می‌دهند.

رییس اداره سلامت روان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: مشاوره‌های مشاوران سلامت روان می تواند در این خصوص بسیار اثرگذار باشد و چه بسا راهنمایی و برنامه ریزی از طرف مشاور در تسهیل مشکلات پیش آمده برای فرد کمک کند.

فکور افزود: شیوع اختلال وحشت زدگی یا حملات پنیک از دسته اختلالات اضطرابی است که در ایام شروع ویروس این بیماری افزایش داشته، بطوریکه فرد در انتظار اتفاق بد است به طور معمول مرگ را به خود تلقین می‌کند که ممکن است بمیرد و این می تواند تاثیر منفی در جسم نیز ظهور یابد و فرد دچار اختلالات فیزیولوژیک شود.

این روانشناس خاطرنشان کرد: همچنان همشهریان می‌توانند برای پیگیری مسایل روحی و روانی ناشی از بیماری کرونا با شماره 33565300 تماس برقرار کنند و با روانشناسان مستقر در مراکز آموزشی، درمانی در ارتباط باشند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*