جمعه 21 اردیبهشت 1403

170 واحد صنعتی راکد در استان تهران احیا شدند

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
170 واحد صنعتی راکد در استان تهران احیا شدند

رئیس سازمان صمت استان تهران از احیاء 170 واحد صنعتی راکد در استان تهران طی سال 99 خبر داد.

رئیس سازمان صمت استان تهران از احیاء 170 واحد صنعتی راکد در استان تهران طی سال 99 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان صمت استان تهران، یداله صادقی اظهار داشت: تعداد 170 واحد تولیدی و صنعتی راکد و غیر فعال در سال 1399 با پیگیری کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید به مدار تولید بازگشتند.

وی گفت: تعداد 220 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال 99 برگزار شد که به مشکلات 1200 واحد صنعتی و تولیدی رسیدگی و تعداد 1254 مصوبه ماحصل آن بود.

رئیس سازمان صمت استان تهران تصریح کرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی ایجاد شده در اثر تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا بعضی از واحدهای تولیدی به ویژه صنایع کوچک دچار آسیب شده اند که با عزم جدی مسئولان و دستگاهای اجرایی این مشکلات نیز مرتفع خواهد شد.

صادقی با اشاره به پرداخت تسهیلات رونق تولید همچون سنوات گذشته به واحدهای متقاضی، گفت: تسهیلات جهش تولید به دارندگان جواز تأسیس، توسعه، پروانه بهره برداری، گواهی فعالیت صنعتی، کارت شناسایی کارگاه، پروانه اکتشاف، گواهی کشف، پروانه بهره برداری معدن و مجوزهای صنفی معتبر در قالب سرمایه ثابت و سرمایه در گردش قابل پرداخت است.

وی خاطر نشان کرد: متقاضیان می‌بایست درخواست خود را از طریق سامانه بهین یاب (behinyab) ثبت و در صورت تطبیق با اولویت‌ها به بانک عامل ارجاع خواهد شد.