پنج‌شنبه 19 مهر 1403

والدین دانش آموزان خود را همراه اشیاء قیمتی به مدارس راهی نکنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
والدین دانش آموزان خود را همراه اشیاء قیمتی به مدارس راهی نکنند

کرمانشاه - ایرنا - رییس پلیس پیشگیری کرمانشاه توصیه هایی به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید به اولیاء دانش آموزان به منظور جلوگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی ارائه کرد از جمله اینکه آنها را همراه با اشیاء قیمتی و پول زیادی راهی مدرسه نکنند.

پایگاه خبری پلیس روز جمعه به نقل از سرهنگ "فرزاد اکبری" اعلام کرد: والدین باید فرزندان خود را نسبت به شناخت آسیب های اجتماعی که بعضا بصورت نا آگاهانه دامنگیر آنها می شود توجیه و ضمن آموزش های لازم همواره به توصیه های پلیس توجه و اهتمام داشته باشند.

وی افزود: یکی از نکاتی که باید مورد تاکید قرار گیرد این است که به فرزندان خود بیاموزند که با غریبه ها گرم نگیرند و اگر غریبه ای او را به جای خلوت دعوت کرد از رفتن خودداری و آنها را در جریان بگذارند.

سرهنگ اکبری یادآوری کرد: پدرها و مادرها هرگز فرزند خود را با اشیاء قیمتی و پول زیاد راهی مدرسه نکنند و تلفن و آدرس محل سکونت را نیز به فرزندانشان بیاموزند.

این مقام انتظامی ادامه داد: والدین از سرویسی برای حمل و نقل فرزند خود استفاده کنند که مورد تایید آموزش و پرورش قرار گرفته باشد و حتما تحقیق لازم در خصوص سلامت عمومی راننده سرویس مدرسه و سایر افرادی که با فرزند شما در ارتباط هستند به عمل آورند.

وی تصریح کرد: اولیا باید به فرزند خود بیاموزند که با کسی درگیر نشوند حتی اگر مورد توهین یا فحاشی قرار گرفتند، اما در اولین فرصت موضوع را با آنها مطرح و اولیا نیز با مسوولان مدرسه در میان بگذارند.

سرهنگ اکبری همچنین با اشاره به لزوم مراقبت والدین بر روابط اجتماعی فرزند خود و توجه دادن آنها به آسیب های اجتماعی نظیر مواد مخدر، انتخاب دوستان ناباب و... یادآور شد: موضوع مهم دیگر توصیه به فرزندان در خصوص رعایت کامل مسائل بهداشتی با توجه به شیوع کروناست.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 14 شهرستان، 325 هزار دانش آموز و 28 هزار فرهنگی با چهار و 600 مدرسه دارد.

*س_برچسب‌ها_س*