جمعه 28 اردیبهشت 1403

واکنش تند نتانیاهو درباره توافق با حماس / به رفح حمله می‌کنیم!

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
واکنش تند نتانیاهو درباره توافق با حماس / به رفح حمله می‌کنیم!

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد تغییری در اهداف جنگ ایجاد نشده است و این رژیم حل و فصلی را درباره رفح نمی‌پذیرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خانواده‌های اسرای صهیونیست که توسط حماس در غزه به اسارت گرفته شدند، گفت: تغییری در اهداف جنگ ایجاد نشده است و ما هرگز حل و فصلی را درباره رفح نمی‌پذیریم.

خبر مرتبط تصمیم گیری نهایی اسرائیل درباره حمله به رفح ظرف 48 تا 72 ساعت آینده

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» نوشت: ارتش اسرائیل پس از تکمیل مقدمات عملیات رفح، تخمین می‌زند که ظرف 48 تا 72 ساعت آینده درباره عملیات نظامی در جنوب نوار غزه یا معامله تبادل اسرا با حماس تصمیم‌گیری خواهد شد.

طبق گزارش الجزیره، نتانیاهو گفت: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است. ما عقب نشینی کامل از نوار غزه را قبول نمی‌کنیم و تسلیم حماس نمی‌شویم. توقف جنگ قبل از نابودی گردان‌های حماس در رفح ممکن نیست.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد: چه درباره آتش‌بس و تبادل اسرا توافق کنیم و چه نکنیم نیروهای ما برای ریشه کن کردن حماس وارد رفح خواهند شد. این ایده که ما جنگ را قبل از دستیابی به همه اهداف خود پایان خواهیم داد، غیرقابل قبول است. ما وارد رفح می‌شویم و تمام گردان‌های حماس را با توافق یا بدون توافق در آنجا نابود می‌کنیم تا به پیروزی کامل برسیم.»

وی افزود: ما خارج کردن فلسطینی‌ها از رفح را در راستای آمادگی برای عملیات قریب الوقوع در آنجا آغاز کردیم.

نتانیاهو گفت: ما 200 هزار نفر را به دلیل نگرانی‌های ایجاد شده درخصوص عملیات زمینی ارتش از رفح خارج کردیم. ما خواسته‌های حماس درباره توقف جنگ و آزادی کسانی که اسرائیلی‌ها را کشته‌اند، نمی‌پذیریم.

پیش از این یسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفته بود رژیم صهیونیستی در صورت لزوم عملیات نظامی در شهر رفح واقع در جنوب غزه را به منظور دستیابی به توافق درباره تبادل اسرا متوقف خواهد کرد.

این درحالی است که بنیامین نتانیاهو، با افزایش فشارهای بین‌المللی در مخالفت با حمله به این شهر، که در شرایط انسانی فاجعه بار به یک اردوگاه بزرگ پناهجویان تبدیل شده است، 2 تاریخ برنامه ریزی شده برای حمله به شهر رفح را لغو کرده است.

این امر بر اساس آنچه رادیو عمومی اسرائیل (کان - ریشت بت) امروز گزارش داد، بیان شد و این رادیو اشاره کرد که این امر همزمان با تلاش میانجی‌ها برای دستیابی به توافقی جدید در مورد آتش‌بس موقت در غزه مرتبط با معامله تبادل اسیران با جنبش حماس است.

در این گزارش آمده است که انتظارات حاکی از آن است که شکست دور کنونی مذاکرات منجر به آغاز عملیات رفح به زودی خواهد شد.

بر اساس آنچه که صبح امروز توسط شرکت رادیو و تلویزیون اسرائیل «کان 11» گزارش شده است، یک مقام ارشد اسرائیلی تاکید کرد که تل‌آویو در حال حاضر تصمیم گرفته است که مذاکره کنندگان خود را برای شرکت در گفت‌وگوهای میانجیگران در قاهره، پایتخت مصر، اعزام نکند. براساس این گزارش، دولت اسرائیل تصمیم گرفته است تا قبل از اتخاذ تصمیم نهایی در این زمینه منتظر پاسخ نهایی حماس به پیشنهادش باشد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

واکنش تند نتانیاهو درباره توافق با حماس / به رفح حمله می‌کنیم! 2