یک‌شنبه 27 خرداد 1403

واکنش رئیس‌جمهور تانزانیا به شهادت سید ابراهیم رئیسی

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
واکنش رئیس‌جمهور تانزانیا به شهادت سید ابراهیم رئیسی

اقتصادنیوز: سامیا صلوحو حسن رئیس‌جمهوری تانزانیا، در پیام تسلیتی نوشت: از طرف خود، دولت و مردم تانزانیا عمیق‌ترین مراتب تسلیت جمهوری متحد تانزانیا را به دولت و مردم ایران برای درگذشت غم‌انگیز جناب آقای ابراهیم رئیسی، شهید امیرعبداللهیان رییس‌جمهوری محترم جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه ابراز می‌کنم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا به نقل از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا، خانم سامیا صلوحو حسن رئیس جمهور تانزانیا، یک روز بعد از اعلام رسمی شهادت رئیس جمهور محبوب و مردمی کشورمان، پیام تسلیتی خطاب به دولت و مردم کشورمان صادر و در صفحات رسمی خود در شبکه های اجتماعی منتشر کرد. وی در این پیام نوشت: «من از طرف خود، دولت و مردم تانزانیا عمیق ترین مراتب تسلیت جمهوری متحد تانزانیا را به دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران برای درگذشت غم انگیز جناب آقای ابراهیم رئیسی رییس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران، ابراز میکنم. ما در ماتم درگذشت رئیس جمهورتان به شما می‌پیوندیم و برای شما بردباری و آرامش در این لحظات دشوار آرزومندیم». این پیام سامیا صلوحو حسن به همراه تصاویر ایشان با رئیس‌جمهوی و وزیر امور خارجه فقید کشورمان در صفحات اجتماعی تانزانیا بسیار پربازدید شد و دهها هزار نفر از مردم تانزانیا در ذیل پیام تسلیت رئیس جمهور سامیه حسن، با مردم ایران ابراز همدردی کردند. خانم سامیه صلوحو حسن در شهریور 1402 در حاشیه پانزدهمین نشست گروه «بریکس» در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی با شهید آیت الله رئیسی دیدار داشت. یک سال پیش از آن، در شهریور 1401، شهید امیرعبداللهیان وزیر خارجه فقید کشورمان نیز به همراه مدیران چندین وزارتخانه و بخش خصوصی به دارالسلام آمده و با رئیس‌جمهوری تانزانیا درباره گسترش مناسبات دو کشور در زمینه های مختلف گفت‌وگو و مذاکره کرده بودند

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 در مسیر بازگشت از آیین افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل شد.

آیت الله سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد از سرنشینان همراه آیت‌الله شهید رئیسی بودند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
واکنش رئیس‌جمهور تانزانیا به شهادت سید ابراهیم رئیسی 2