پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

واکنش سفارت ایران در لندن به اظهارات مقام آمریکایی

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
واکنش سفارت ایران در لندن به اظهارات مقام آمریکایی

سفارت ایران در لندن امروز خطاب به سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا عنوان کرد که ترور و کشتار غیرنظامیان در لبنان، حادثه نیست، اقدامی تروریستی است.

به گزارش مشرق، اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا متیو میلر که در واکنش به اقدامات تروریستی روز گذشته در بیروت از واژه «حادثه» استفاده کرده، امروز (چهارشنبه) 28 شهریورماه واکنش سفارت ایران در لندن را به همراه داشت.

سفارت ایران در این باره خطاب به این مقام آمریکایی عنوان کرد: ترور و کشتار غیرنظامیان در لبنان، حادثه نیست، اقدامی تروریستی است.

این سفارتخانه در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: مسئله مهم در استفاده از همین واژه «حادثه» است. بدین ترتیب اگر ترور مقامات سیاسی مانند سفیر یک کشور یا کودکان و غیرنظامیان توسط رژیم اسرائیل صورت بگیرد، حادثه است و اگر از طرف مقابل صورت بگیرد، تروریسم است و دفاع مشروع در مقابل آن الزامی است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا متیو میلر امروز در نشست خبری خود بدون اینکه اقدام تروریستی روز گذشته رژیم صهیونیستی در لبنان را محکوم کند، عنوان کرد: «از ایران می‌خواهیم که از هیچ حادثه‌ای برای افزایش تنش و بی‌ثباتی در خاورمیانه استفاده نکند.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین ادعا کرد که واشنگتن از قبل در جریان این اقدام نبوده است.

انفجار دستگاه‌های ارتباطی رادیویی شخصی (پیجر) در نقاط مختلف لبنان روز سه‌شنبه صدها زخمی برجای گذاشت. این انفجارها در حومه بیروت و نقاط دیگر لبنان رخ داد.

فراس الابیض وزیر بهداشت لبنان امروز اعلام کرد که در پی انفجار دستگاه‌های ارتباط رادیویی (پیجر) 12 نفر شهید شدند که 2 تن آنها کودک هستند. بر اساس اعلام وزیر بهداشت لبنان عصر دیروز در نیم ساعت 2750 تا 2800 مجروح به بیمارستان‌های مختلف انتقال یافتند و تاکنون 460 عمل جراحی چشم انجام شده است.