شنبه 2 تیر 1403

واکنش کاخ سفید به طرح صلح روسیه / بیهوده است!

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
واکنش کاخ سفید به طرح صلح روسیه / بیهوده است!

اقتصادنیوز: مشاور امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد که پیشنهاد روسیه برای صلح با اوکراین نگرشی کاملا بیهوده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مشاور امنیت ملی کاخ سفید پیشنهاد روسیه برای صلح با اوکراین را «بیهوده» خواند و آن را رد کرد. جیک سالیوان شنبه شب در حاشیه کنفرانس صلح اوکراین که در سوئیس برگزار می‌شود، گفت که این طرح «نگرشی کاملا بیهوده» است که منجر به سلطه بیشتر روسیه بر اوکراین می‌شود. برن اعلام کرد که صد هیات از کشورها و نهادهای بین‌المللی برای حضور در کنفرانس صلح اوکراین به «بوئرگنشتوک» در سوئیس رفته‌اند. اما جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا شخصا به این کنفرانس نرفته و چین نیز از حضور در آن خودداری کرده است.

سالیوان گفت که احتمالا روسیه از چین درخواست کرده است که در این کنفرانس شرکت نکند.

روسیه نیز از غایبان اصلی این نشست است. «دمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه پیش از این گفته بود که نشست سوئیس در مورد اوکراین بدون حضور مسکو «اقدامی به طور کلی پوچ و یک وقت گذرانی بیهوده است و به همین دلیل است که بسیاری از کشورها نمی‌خواهند وقت خود را تلف کنند.»

خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی از نشست روز جمعه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با کارکنان ارشد وزارت امور خارجه این کشور نوشت: رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده است که اگر اوکراین جاه‌طلبی‌های خود را در رابطه با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) کنار بگذارد و نیروهای خود را از چهار منطقه اوکراینی که مسکو مدعی آن است، خارج کند، مسکو آتش را متوقف می کند و وارد مذاکرات صلح خواهد شد. پوتین گفت که روسیه آماده است از خاک اوکراین عقب نشینی کند تا زمینه اجرای صلح فراهم شود

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید