یک‌شنبه 1 مهر 1403

وحشت اسرائیل از حملات احتمالی حزب الله / مدارس این شهر تعطیل شد

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
وحشت اسرائیل از حملات احتمالی حزب الله / مدارس این شهر تعطیل شد

نگرانی از حملات احتمالی حزب‌الله لبنان باعث شد که موسسات آموزشی در شهر نهاریا واقع در شمال فلسطین اشغالی تعطیل شود.

روزنامه صهیونیستی «یسرائیل هیوم» (اسرائیل امروز) شنبه شب گزارش داد که شهرداری نهاریا واقع در شمال فلسطین اشغالی تصیم گرفته که موسسات آموزشی در شهر را فردا تعطیل کند.

این روزنامه پیشتر نیز اعلام کرده بود که در سایه تشدید تنش و درگیری‌ها در مرزهای شمالی، نتانیاهو فردا یکشنبه در مورد لغو سفر خود به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل تصمیم گیری خواهد کرد.

به دنبال انفجار دستگاه‌های ارتباطی به نام «پیجر» در مناطق مختلف لبنان به ویژه بیروت، حزب الله لبنان در بیانیه هایی اسرائیل را مسؤول انفجار پیجرها دانست و گفت: قطعا اسرائیل تقاص پس خواهد داد.

رسانه های رژیم صهیونیستی نیز سه شنبه پیش اعلام کردند که در تمامی بنادر رژیم صهیونیستی از جمله ایلات اعلام آماده باش کامل شده است.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که جبهه داخلی ارتش این رژیم نیروهای خود را در منطقه حیفا در شمال فلسطین اشغالی مستقر کرده است.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه (30 شهریور) نیز به منطقه ضاحیه در جنوب بیروت حمله کرد و یک ساختمان را هدف قرار داد که منجر به شهادت 16 نفر از جمله شهادت ابراهیم عقیل از فرماندهان جهادی حزب الله لبنان و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شد.

رژیم صهیونیستی طی عملیات تروریستی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در لبنان، با منفجر کردن هزاران دستگاه پیجر، بی‌سیم و سیستم‌های ارتباطی، دست‌کم 37 شهروند لبنانی را شهید و بیش از 4 هزار نفر دیگر را زخمی کرد.

بسیاری از کشورهای جهان و نهادهای بین‌المللی انفجارهای اخیر در لبنان را محکوم و بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کرده‌اند.

دبیرکل حزب الله لبنان نیز روز پنجشنبه (29 مرداد) در سخنانی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با عملیات تروریستی اخیر خود در لبنان، همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشت و تاوان سختی خواهد پرداخت.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.