دوشنبه 16 مهر 1403

وحیدی: سیاست های دموکرات ها و جمهوری خواه ها در خصوص خاورمیانه متفاوت نیست

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
وحیدی: سیاست های دموکرات ها و جمهوری خواه ها در خصوص خاورمیانه متفاوت نیست

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه سیاست های آینده بایدن تحت شعاع سیاست های فعلی آمریکا قرار خواهد گرفت، عنوان کرد: سیاست های دموکرات و جمهوری خواه در حوزه خاورمیانه در بلند مدت تفاوتی با هم ندارد.

محمد وحیدی در گفت و گو با ایسنا در خصوص اینکه آیا نتیجه انتخابات آمریکا بر سیاست های ایران تاثیری دارد یا خیر و اگر رفتار دولت جدید آمریکا تغییر کند ایران نیز در سیاست های خود تجدید نظر می کند؟ گفت: انتخاب افراد در انتخابات آمریکا قطعا تاثیرات بین المللی خود را به دنبال خواهد داشت، خود ملت آمریکا سیاست های ترامپ را در حوزه داخلی و بین المللی نپذیرفتند اما باید توجه کنیم که سیاست های آینده بایدن نیز تحت شعاع سیاست های فعلی آمریکا قرار خواهد گرفت.

وی افزود: رفتارهای گذشته بایدن به عنوان معاونت ریاست جمهوری در دوره اوباما و سیاست هایی که در منطقه در حوزه سوریه و عراق دنبال کرد نشان از آن دارد که رفتارهای سیاسی عمومی آمریکا نسبت به ایران تغییری نمی کند.

نماینده بجنورد در مجلس با بیان اینکه سیاست های دموکرات ها و جمهوری خواه ها در حوزه خاورمیانه در بلند مدت تفاوتی با هم ندارد، اظهار کرد: با توجه به مطالبی که پیش از انتخابات آمریکا مطرح شد شاید بایدن در بازگشت به معاهدات بین المللی مشابه برجام اقداماتی انجام بدهد البته در صورتی که مجالس آمریکا این اجازه را بدهند؛ چرا که در گذشته شاهد بودیم برجام مورد تایید مجالس آمریکا نبود.

انتهای پیام