سه‌شنبه 24 مهر 1403

ورودی اردستان همزمان با عید فطر پایش می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ورودی اردستان همزمان با عید فطر پایش می‌شود

کاشان - ایرنا - فرماندار اردستان از برپایی سه ایستگاه پایش و کنترل در راستای مقابله با شیوع دوباره ویروس کرونا در این شهرستان همزمان با عید سعید فطر خبر داد.

حمیدرضا تاملی روز چهارشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا در اردستان افزود: همزمان با تعطیلات عید سعید فطر سه ایستگاه پایش و کنترل در ورودی شهرهای اردستان و زواره به مدت سه روز، از پنجشنبه اول خردادماه برپا می‌شود.

وی بیان کرد: این ایستگاه‌ها با همکاری بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و شبکه بهداشت و درمان شهرستان در ورودی روستاها نیز برپا و بسته‌های بهداشتی در آنها توزیع خواهد شد.

فرماندار اردستان تاکید کرد: واحدهای صنفی هم با توجه به احتمال حضور مسافران در ایام تعطیلات عید سعید فطر، موارد بهداشتی را به جد رعایت کنند و فاصله‌گذاری هوشمند را مد نظر داشته باشند.

وی اضافه کرد: هنوز در مورد اقامه نمازجمعه ابلاغی نشده است اما مسجدها بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی باز خواهند بود.

تاملی در مورد محدودیت فعالیت آرامستان‌ها نیز اظهارداشت: نظارت بر دفن فوت شدگان همچنان پا برجا خواهد بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان نیز در ادامه به تعطیلات عید فطر اشاره کرد و از شهروندان ساکن در خارج شهرستان خواست تا جای ممکن به این منطقه سفر نکنند.

حسن ذبیحی تاکید کرد: افراد از جمله مسافران احتمالی در صورت وجود علایم مشکوک باید به مرکزهای از پیش تعیین شده، ویژه بیماران کرونایی مراجعه کنند تا اقدام‌های پیشگیرانه و درمانی انجام شود.

وی یادآور شد: کار غربالگری از نظر ابتلا به بیماری کرونا در چند ماه گذشته در این شهرستان انجام و در مجموع 98 درصد جمعیت اردستان غربالگری شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان افزود: 52 هزار مورد غربالگری در این مدت صورت گرفت که 120 نفر به بیمارستان و 523 نفر به آزمایشگاه ارجاع شدند و 117 نفر رژیم دارویی دریافت کردند.

وی با اشاره به سفید اعلام شدن وضعیت اردستان از نظر شیوع کرونا تصریح کرد: این بدان معنا نیست که کرونا تمام شده است، بلکه اگر رعایت موارد دستورالعمل بهداشتی نشود، دوباره به شرایط پیشین باز خواهیم گشت.

ویروس کرونا 2019 (COVID-19) که نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به بیشتر کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

بنابر آمارهای رسمی، تا کنون 124 هزار و 603 نفر مبتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور شناسایی شدند که 97 هزار و 173 نفر بهبود یافتند و هفت‌هزار و 119 نفر نیز فوت کردند.

شهرستان اردستان با جمعیت بیش از 42 هزار نفر، در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س*