ورودیهای میامی به روی مسافران بسته شد
شاهرود - ایرنا - فرماندار شهرستان میامی گفت: راههای ورودی شهر میامی به منظور حفاظت از سلامتی مردم و قطع زنجیره گسترش ویروس کرونا به روی مسافران بسته شد.
احمد ملایری شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از کارهای صورت گرفته در شهر میامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بر اساس مصوبه قرارگاه پیشگیری و مقابله با کرونا، طرح تشدید کنترل ورود و خروج مسافران آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه مردم هرچه سریعتر به محل زندگی خود باز گردند، گفت: ورود خودروهای با پلاک غیربومی به شهر میامی ممنوع است.
فرماندار میامی با اشاره به اینکه حفظ سلامت مردم اهمیت دارد، تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا، ماندن در خانه و لغو دورهمیها تنها راه شکست این ویروس است که باید از سوی همه مردم مورد توجه قرار گیرد.
ملایری ادامه داد: واحد های صنفی غیر ضروری، رستورانها، بوستانها و اقامتگاههای بومگردی تا اعلام بعدی تعطیل شد.
وی افزود: با توجه به قرار گرفتن میامی در جاده ترانزیتی تهران - مشهد و عبور مسافران کنترل ها با جدیت دنبال می شود.
فرماندار میامی گفت: تولید ماسک، توزیع مواد ضدعفونی و گندزدایی معابر روستایی و شهری از فعالیتهای دهیاریها، بسیجیان و گروه های جهادی سطح شهرستان در مقابله با ویروس کرونا محسوب می شود.
وی اظهار داشت: فقط نانواییها، فروشگاههای مواد غذایی، قنادیها، قصابیها و واحدهای ضروری اجازه فعالیت در بازار را دارند.
ملایری تصریح کرد: در صورت رعایت نکردن مصوبه یادشده توسط سایر اصناف، متخلفان به دستگاه قضایی معرفی و واحدهای صنفی متخلف پلمپ خواهند شد.
فرماندار میامی تصریح کرد: این شهرستان به خاطر همجواری با استان های گلستان، خراسان رضوی و خراسان شمالی در معرض تهدید جدی ویروس کرونا قرار دارد.
شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر / دی) از کشور چین آغاز شد و در اوایل اسفندماه این ویروس به کشور ایران رسید، از ظهر دیروز 2هزار و 389 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و جمع تعداد مبتلایان قطعی به این ویروس را به 29 هزار و 406 نفر رساند.
از این تعداد تا به حال 2هزار و 234 نفر فوت و 10 هزار و 457 نفر بهبود یافتهاند.
شهرستان میامی با جمعیتی حدود 40 هزار تن با دو بخش کالپوش و مرکزی در شرق استان سمنان قرار دارد.
*س_برچسبها_س* *س_پرونده خبری_س*