شنبه 14 مهر 1403

ورود خودروهای غیربومی به اغلب شهرهای زنجان ممنوع شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ورود خودروهای غیربومی به اغلب شهرهای زنجان ممنوع شد

زنجان - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: هم اکنون تمامی شهرهای این استان به استثنای شهرستان ایجرود در وضعیت و محدوده قرمز و نارنجی قرار دارند که در این راستا تردد خودروهای غیربومی در این شهرها ممنوع است و در صورت ورود اعمال قانون خواهند شد.

سرهنگ ایرج خانی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس در صورت ورود خودروهای غیربومی در شهرستان های با وضعیت نارنجی 500 هزار تومان جریمه در هر 24 ساعت و برای شهرهای وضعیت قرمز کرونایی این میزان یک میلیون تومان است.

وی اضافه کرد: در صورت اجرای موفقیت آمیز این طرح فرماندهان انتظامی شهرستان های استان در کنار فرمانداران محدودیت تردد شهرها در مناطق وضعیت قرمز و نارنجی را اعمال خواهند کرد که لازمه آن بسته شدن مسیرهای فرعی به این شهر و شهرهای دیگر بوده که سالهای گذشته تجربه خوبی در این خصوص کسب شده است.

این مسؤول ادامه داد: در این راستا و برای کنترل بهینه تردد در شهر زنجان مسیر ورودی به شهر در میدان بسیج لحاظ شده است که پلیس حضور چشمگیری خواهد داشت و این طرح در سایر شهرستان ها نیز با تعامل سایر دستگاههای متولی امر اجرایی خواهد شد.

وی اظهار داشت: با توجه به ابلاغیه ستاد مقابله با کرونا و دستورالعمل های لازم از سوی مرکز به نیروی انتظامی استان برابر با آخرین تدابیر واصل شده این طرح به نحو احسن اجرایی می‌شود.

خانی پور، با اشاره به نظارت بر اماکن مشاغل غیر ضرور نیز گفت: دستورالعمل های ابلاغی بطور کامل و واضح مشخص شده است و نظارت های لازم بر اجرای محدودیت ها در شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی از سوی سازمان صنعت معدن و تجارت انجام خواهد شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان ادامه داد: نیروی انتظامی واتحادیه ها نیز به عنوان همکار درکنار متولیان بهداشتی برای نظارت بیشتر همکاری خواهند کرد و از طرفی در شرح وظایف اعلامی در بحث تردد خودروها، مسوولیت کار به نیروی انتظامی واگذار شده است. وی اضافه کرد: در این خصوص نیروی انتظامی برنامه ریزی، تدابیر و هماهنگی لازم را با سایر ادارات و ارگانها انجام خواهد داد که عوامل این نیرو بصورت 24 ساعته فعال خواهند بود بطوری که هفت تیم نظارت بر اماکن متشکل از تیم های کنترلی از پلیس راه، راهور و نظارت بر اماکن فعالیت خواهند کرد.

خانی پور افزود: ممنوعیت تردد در اتوبان اعمال نمی شود و از طرفی شهرهای استان که کنار گذر ندارند فرمانداران و مسوولان مربوطه یک مسیر را برای خودروهای گذری پیش بینی کنند.

وی اظهار داشت: هدف اصلی این طرح اعمال قانون برای ورود خودروها به شهرها خواهد بود که امیدواریم مردم همکاری لازم را داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی استان همانند گذشته برای اجرای بهینه این طرح ها در خدمت مردم این استان خواهد بود که در اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت هایی کرونایی 2 هدف اصلی یعنی محدودیت تردد خودرو ها، کنترل را انجام خواهد داد.

*س_برچسب‌ها_س*