سه‌شنبه 17 مهر 1403

وزیر ارشاد: ارتباط نوجوانان با مسجد، آن‌ها را از آلودگی‌های این روزها دور می‌کند

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
وزیر ارشاد: ارتباط نوجوانان با مسجد، آن‌ها را از آلودگی‌های این روزها دور می‌کند

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، مراسم افتتاحیه طرح ملی مسجد کانون نشاط امشب سه‌شنبه 30 خردادماه با حضور انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام کمال‌الدین خداداده رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مسجد المهدی (عج) تهران برگزار شد.

1200 کانون مساجد تابستان در کشور افتتاح می‌شود

حجت‌الاسلام خداداده رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در این مراسم اظهارداشت: تابستان امسال 1200 کانون فرهنگی دختران و پسران در کشور افتتاح می‌شود. فضاهای مسجد و دیگر فضاهای فرهنگی برای حضور عفیفانه خواهران و دختران مهیا نیست و باید این ضعف را جبران کنیم.

وی ادامه داد: امروز جمع شده‌ایم تا دستاوردهای بچه‌های مسجد را نمایش دهیم. اوقات فراغت در امور دینی ما بسیار مهم است. ان شاءالله بتوانیم در تمام کشور با همکاری آموزش و پرورش، طرح پیوند مسجد و مدرسه را رقم بزنیم.

خزعلی خبرداد: بسته حمایتی برای ازدواج زوج‌های دهه شصتی

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در ادامه این مراسم حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) را الگویی کامل برای خانواده دانست و بیان داشت: امیدواریم در ایام ذی‌الحجه مورد عنایت این بزرگواران و اهل بیت پیامبر قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه در ایام مبارک حج به اهل علم و دین و تقوا؛ عبادت و بندگی توصیه شده است؛ اظهار داشت: در این راستا مساجد نمونه رو کردن به خدا و تقوا و بارگاه ملکوتی هستند که نصیبت انسان می‌شود.

خزعلی با اشاره به حفظ خانواده و اهل بیت خانه در جامعه امروز گفت: در روزگاری که از فضا و هوا شرارت و هجمه‌های شیطانی باریدن گرفته حفظ خانواده دشوار است و مجاهدت است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه مسأله خانواده و کیفیت و کمیت خانواده و حفظ جامعه با گسترش خانواده دین‌دار و با هویت صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: این نشست‌ها و این برنامه‌ها در تابستان و ایام فراغت بسیار مفید و اثرگذار است.

وی گفت: معاونت امور زنان و خانواده با همکاری وزارت ارشاد در حوزه خانواده برنامه‌های مفیدی را شروع کرده که با همکاری گروه‌های مردم نهاد و کانون‌های مساجد در سراسر کشور به صورت رویداد و مسابقه و جشنواره برگزار خواهد شد.

خزعلی با اشاره به موضوعات این رویداد گفت: موضوعات این رویداد موضوعاتی است که همه خانواده‌ها با آن درگیر هستند مانند خانواده و بازی، خانواده و تغذیه، خانواده و رسانه، خانواده و محیط زیست و خانواده و مدیریت و مهارت برقراری ارتباط.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: بسته‌ای برای زوجین دهه شصتی که تا پایان سال ازدواج کنند با همکاری معاونت روستایی وزارت کار تهیه شده است. این بسته شامل تسهیلات ازدواج؛ جهیزیه و اشتغال برای زوجین روستایی است.

وی ادامه داد: این بسته نیز وام مسکن دارد و تکمیل کننده نیازهای مسکن، ازدواج و اشتغال زوجینی است که یا ساکن روستا باشند یا تصمیم گرفته‌اند که در شهرهای زیر 25 هزار نفر ساکن شوند.

وزیر ارشاد: اگر نوجوانان در مسجد حاضر شوند از آلودگی‌ها دور می‌شوند

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم اظهارداشت: براساس ادعیه و روایات برخی از روزهای دهه اول ذی‌الحجه برتر از ماه رمضان است. ان شاءالله بتوانیم از این فرصت بهره ببریم و توفیق حضور زیارت کعبه و زیارت کربلا را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در وزارت ارشاد شعار اصلی ما نهضت بازگشت به مساجد است گفت: دولت مردمی اعتقاد دارد که انقلاب اسلامی برخاسته از مسجد است. نهضت اسلامی حاصل تلاش مردمانی است که در صفوف تنگاتنگ مسجد ایستادند و این انقلاب را رقم زدند. امروز علت محدثه انقلاب، باید بستر بقای آن هم باشد. اگر انقلاب امروز سربلند است، عمدتا ناشی از تلاش و برنامه‌های مسجدی است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه مسجد بهترین محل برای تربیت نیروی انسانی است، گفت: مسجد محل بهترین مردمان و خانه خداست. جایی که صفت خانه خدا را داشته باشد، تنفس در آن طهارت دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: وقتی بچه‌های ما در مسجد حضور پیدا کنند و تربیت شوند، از آلودگی‌های این روزها دور می‌شوند.

وی بابیان اینکه انتقاد داریم که چرا در کنار مسجد، مکان‌های دیگری محور فعالیت‌های فرهنگی شدند، گفت: در خاطرات شهید آوینی داریم که با شنیدن صدای اذان در نماز شرکت می‌کرد.

اسماعیلی اضافه کرد: بهترین کار که آموزش قرآن است، اگر خارج از مسجد انجام شود، سازندگی لازم را ندارد. باید تمام فعالیت‌های خود را به مسجد ببریم. مساجد زمانی که چنین جایگاه زیبایی داشته باشند، محل حضور نوجوانان خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه طرح ملی مسجد کانون نشاط امروز آغاز می‌شود، افزود: 26 هزار کانون در کشور داریم که این طرح را اجرایی خواهند کرد. 2 هزار کانون ما به عنوان کانون قرآنی فعالیت دارند. تلاش داریم مسجد به آن جایگاه اصلی انسان‌سازی خود بازگردد و محل حضوری جوانان و نوجوانان شود.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: فعالیت تبلیغی و فرهنگی ما زمانی تضمین می‌شود که مسجد کانون فعالیت‌ها باشد. ان شاءالله شاهد شکوه مجدد مسجد باشیم.

براساس این گزارش، در این مراسم نمایندگانی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به اجرای سرود، شعرخوانی پرداختند. گروه سرود دختران کانون فرهنگی حضرت ابوالفضل (ع) که برگزیده جشنواره سرود فجر است، در این مراسم اجرای برنامه داشت.

در پایان این مراسم از برگزیدگان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور تقدیر و تجلیل شد و از پوستر طرح ملی مسجد کانون نشاط رونمایی شد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

محمدمهدی اسماعیلی

اوقات فراغت تابستان کمال الدین خداداده انسیه خزعلی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
وزیر ارشاد: ارتباط نوجوانان با مسجد، آن‌ها را از آلودگی‌های این روزها دور می‌کند 2
وزیر ارشاد: ارتباط نوجوانان با مسجد، آن‌ها را از آلودگی‌های این روزها دور می‌کند 3
وزیر ارشاد: ارتباط نوجوانان با مسجد، آن‌ها را از آلودگی‌های این روزها دور می‌کند 4
وزیر ارشاد: ارتباط نوجوانان با مسجد، آن‌ها را از آلودگی‌های این روزها دور می‌کند 5
وزیر ارشاد: ارتباط نوجوانان با مسجد، آن‌ها را از آلودگی‌های این روزها دور می‌کند 6