جمعه 10 فروردین 1403

وزیر ارشاد: نقش ایلام در دوران دفاع مقدس متمایز است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
وزیر ارشاد: نقش ایلام در دوران دفاع مقدس متمایز است

ایلام - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از نقش تاثیرگذار مردم این استان در دوران دفاع مقدس گفت: حضور و نقش مردم استان ایلام متمایز و بی نظیر است.

سید عباس صالحی عصر سه شنبه در آیین طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم که بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد افزود: استان ایلام به دلیل وسعت مرزهای مشترک با عراق بسیار زودتر از سایر استان‌ها درگیر جنگ تحمیلی شد و بیشترین بمباران‌ها، عملیات‌ها و همچنین بیشترین شهدا را نسبت به جمعیت این استان تقدیم اسلام کرده است.

وی ادامه داد: با این وجود مردم ایلام به جای مهاجرت، جنگ را بخشی از زندگی خود کرده و تا پایان آن از خاک وطن خود سرافرازانه ایستادند و دفاع کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: یکی از راه‌های ادای دین به کسانی که برای کشور ایثارگری کرده و از جان خود گذشتند ارتباط با خانواده شهدا است تا آنها بدانند که ملت ایران خود را مدیون آنها می دانند.

وی تاکید کرد: باید از اندیشه‌های شهدا درس گرفته و تلاش شودبا انتقال آن به نسل‌های آینده این اندیشه‌ها در جامعه زنده نگه داشته شوند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در این خصوص گفت: طرح ملی سه شنبه های تکریم با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی به منظور تجلیل و تکریم از خانواده های معظم شهدا، چهره های ماندگار، نخبگان و فعالان عرصه های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، دینی و علمی در سراسر کشور برگزار می شود.

حجت الاسلام علی چراغی پور اظهار کرد: این طرح به عنوان رویدادی محله محور با استفاده از ظرفیت خودجوش و با محوریت امام جماعت مسجد در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور به منظور تجلیل از خانواده های معظم شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تجلیل از فعالان عرصه های فرهنگی برگزار می شود.

وی بیان کرد: این طرح ملی در استان ایلام در طول 14 هفته تا 31 شهریورماه سال جاری همزمان با هفته دفاع مقدس اجرا خواهد شد.

در راستای اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم، امروز مراسم تکریم از خانواده معظم شهید محمدرضا قربانی در منزل این شهید روحانی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

*س_برچسب‌ها_س*