سه‌شنبه 28 فروردین 1403

وزیر اقتصاد از محل اجرای آزاد راه ساری - قائمشهر بازدید کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
وزیر اقتصاد از محل اجرای آزاد راه ساری - قائمشهر بازدید کرد

ساری - ایرنا - سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارائی صبح امروز شنبه پس از ورود به مازندران از مسیر اجرای طرح آزاد راه سار ی - قائمشهر بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر امور اقتصاد و دارایی در بدو ورود به مازندران از جانمایی محل ساخت محور ساری - قائمشهر که یکی از پرترافیک ترین محورهای استان است، بازدید کرد. ساخت آزاد راه قائمشهر به ساری از سه سال قبل در دستور کار وزارت راه و شهرسازی و سازمان تابعه آن در استان قرار گرفت که به دلایلی ساخت این طرح تاکنون مسکوت باقی مانده است.

تصویب نامه هیات وزیران در باره ساخت آزاد راه قائمشهر - ساری را معاون اول رئیس جمهوری در دولت دوازدهم خرداد ماه سال 95 به وزارت راه و شهرسازی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ کرده بود.

بر اساس این تصویب نامه وزارت راه 30 درصد منابع مالی مورد نیاز برای احداث آزادراه قائم شهر - ساری و تأسیسات جانبی خاص آن را از محل ردیف اعتباری شماره (40702818) قوانین بودجه سنواتی و فروش اوراق مشارکت و سایر منابع مصوب مربوط تأمین و طبق مفاد قرارداد منعقده به حساب مشترک طرح واریز می کند. طرف مشارکت نیز تأمین هفتاد درصد 70 درصد منابع مالی لازم برای احداث آزادراه و تأسیسات جانبی خاص آن را تعهد و تأمین و به حساب مشترک طرح واریز می کند.

مازندران 10 هزار و 400 کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از این محورها جاده اصلی و مابقی محور روستایی است.

سالانه بیش از 500 میلیون خودرو در محورهای استان مازندران تردد دارند که 11 درصد از این تردد ها مربوط به محورهای اصلی و مابقی درون شهری است.

به گزارش ایرنا، دیدار با آیت الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری، نشست با مجمع نمایندگان استان مازندران در ارتباط با آزاد راه قائمشهر به ساری نشست با فعالان اقتصادی استان در سفر کاری وزیر امور اقتصادی و دارائی برنامه ریزی شده است.

همچنین خاندوزی در ادامه سفر به مازندران پس از نشست با مدیران عضو شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد و دارایی در استان، از شرکت صنایع چوب و کاغذ و بندر امیرآباد بازدید خواهد کرد.

برچسب‌ها