چهارشنبه 18 مهر 1403

وزیر بهداشت مدیرکل طب سنتی را منصوب کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
وزیر بهداشت مدیرکل طب سنتی را منصوب کرد

تهران - ایرنا - سعید نمکی طی حکمی نفیسه حسینی یکتا را به عنوان مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب کرد.

به گزارش ایرنا از وبدا، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکم انتصاب نفیسه حسینی یکتا نوشت: پیرو ابلاغ سرپرستی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در تاریخ 12 مرداد 99 برای شما و با توجه به سوابق علمی و اجرایی سرکار عالی در حوزه طب سنتی، به موجب این ابلاغ به عنوان مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب می شوید.

نفیسه حسینی یکتا از مرداد امسال به عنوان سرپرست دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت فعالیت می کرد. وی هفته گذشته در اولین نشست خبری خود از ایجاد مرکز خدمات پیشگیری و درمان کرونا با حضور کارشناسان طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد و از کارآزمایی و بررسی 85 روش موثر بر بهبود کرونا از طریق طب سنتی در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: 19 مورد از این روشهای درمانی و داروها به مرحله نهایی رسیده و قرار است در کمیته علمی ستاد ملی کرونا بررسی شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره ادعاهای درمان کرونا در طب سنتی گفت: همه این ادعاها از جمله داروی امام کاظم (ع) قابل بررسی است اما هنوز هیچ داروی برای درمان کووید19 نه در بین داروهای گیاهی و سنتی و نه شیمیایی به دست نیامده است و نظارت بر افرادی که در زمینه طب سنتی فعالیت می کنند یا ادعایی دارند به عهده معاونت درمان وزارت بهداشت است.

*س_برچسب‌ها_س*